Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW

Juliusz Szalek

24 czerwca 2021

Peugeot 308 SW – kombi jeszcze w tym roku

To musi być naprawdę frustrujące. 14 miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce za ostatni miesiąc, a w portfolio same cukierki. Czy drapieżnie wyglądający Peugeot 308 SW, czyli najnowsze kombi poprawi statystykę?

Sprzedaż samochodów marki Peugeot w Polsce po słabym ubiegłorocznym wyniku powoli rośnie. Czym było to spowodowane? Z pewnością nie samymi autami. Wystarczy przecież spojrzeć choćby na SUV-y od małego 2008, przez 3008 po olbrzymiego 5008. Peugeot zrobił wiele, by uatrakcyjnić wygląd swoich samochodów. Wszystkie mają ciekawą stylistykę, funkcjonalne wnętrze i wiele systemów bezpieczeństwa. Czyżby to więc za sprawą trochę za małych i trzycylindrowych silników? A może to wina tej fikuśnej niedużej kierownicy?

 

Rewelacyjnie wyglądają także sedany. 508, choć ma już 4 lata prezentuje się nadal świetnie, podążający za nim maluch 208 nie tylko może, ale musi się podobać, a 308 o którym więcej pisaliśmy TUTAJ, choć to jeden z chętniej wybieranych modeli marki, jakoś nie może przebić się przez konkurencję. Czy tak samo będzie z nowym 308 w wersji kombi?

W porównaniu z królem kompaktów, klasycznym, niczym się niewyróżniającym Volkswagenem Golfem Peugeot 308 wygląda jak milion dolarów. Tutaj naprawdę dużo się dzieje. Drapieżne linie, ostre cięcia i przyjemne proporcje sprawiają, że samochód wygląda nowocześnie. Do tego zauważalna galanteria, czyli samochodowa biżuteria: reflektory, tylne światła i duży grill z nowym logo.

3D i wirtualne przyciski

Równie nowocześnie samochód wygląda we wnętrzu. Na desce rozdzielczej królują dwa dotykowe 10-calowe ekrany, a ten przed kierowcą jest trójwymiarowy. To patent Peugeota. Choć analogowy, bo efekt 3D uzyskiwany jest dzięki dwóm ekranom nałożonym jeden na drugi, robi wrażenie.

Zegary 3D i-Cocpit to wynalazek Peugeota
Zegary 3D i-Cocpit to wynalazek Peugeota

 

Nie brakuje jednak nowości. Debiutuje tu kierownica wyposażona w zintegrowane elementy sterujące, intuicyjny system infotainment oraz nowe, wirtualne przyciski i-toggles zastępujące klasyczny panel klimatyzacji. Każdy klawisz i-toggle można dowolnie skonfigurować, aby stał się skrótem do wybranej przez nas funkcji ekranu centralnego.

Potężny bagażnik

Peugeot 308 SW zaprojektowany jest tak, by mocno przypominał wyglądem hatchbacka, a nie klasyczne kombi. Jest zgrabny, choć znacznie od niego większy. Różnica w długości to aż 30 cm. Kombi mierzy dokładnie 4636 mm, a rozstaw osi to 2732 mm, czyli więcej o blisko 6 cm.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW pomieści aż 608 litrów bagażu. To dobry wynik w klasie.

Przekłada się to na większą przestrzeń w bagażniku. Jak na kombi przystało, Peugeot 308 SW pomieści 608 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1634 l przestrzeni bagażowej. Co nie może dziwić, klapa bagażnika może być sterowana elektrycznie i aktywowana ruchem stopy, a podłogę można ustawić na dwóch poziomach.

Pod maską

Peugeot 308 SW wyposażony będzie w dobrze znane silniki: trzycylindrowy 1.2 PureTech oraz 1.5 BlueHDi, oba o mocy 130 KM i współpracujące z 8-biegową przekładnią automatyczną.

Dostępna będzie też wersja hybrydowa plug-in o mocy 180 lub 225 KM. W obu przypadkach głównym źródłem napędu jest silnik 1.6 PureTech skonstruowany wspólnie z BMW.

Peugeot 308 SE Hybrid PLUG-IN
Peugeot 308 SE Hybrid PLUG-IN może mieć nawet 225 KM

Niestety zabraknie klasycznej hybrydy, która mogłaby być znacznie tańsza od tej, ładowanej z gniazdka. Szkoda. A ile będzie kosztować Peugeot 308 SW? Niestety tego jeszcze nie wiemy. Auto w sprzedaży pojawi się pod koniec tego roku.

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.