9 grudnia 2020

Peugeot 3008 – auto z ciekawym wnętrzem

Peugeot 3008 to auto, które z pewnością wyróżnia się nietypowym wyglądem. Jest pierwszym crossoverem tej marki, jednak tutaj uwaga. Auto pierwszej generacji nie ma wiele wspólnego z dzisiejszym 3008. Peugeot przyzwyczaił nas do tego, że co jakiś czas diametralnie zmienia wygląd swoich aut. 

Samochód produkowany w latach 2009-2016 z zewnątrz zwraca na siebie uwagę, ale jego szczególnym atutem jest interesujące wnętrze z deską w stylu nieco nawiązującym do kokpitu samolotu. Peugeota 3008 można spotkać w bardzo bogato wyposażonych egzemplarzach, które sprawią swojemu użytkownikowi dużo radości. 

Dostępne silniki

O ile w wielu autach najlepszym wyborem jest silnik benzynowy, tak w przypadku 3008 warto wziąć pod uwagę zakup auta z silnikiem Diesla. Podstawowy i najpopularniejszy w tym modelu silnik to 1.6 l HDi o mocy od 109 do 120 KM. Jest oszczędny i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, w sam raz sprawdzi się w rękach spokojnych kierowców. Dodatkowo dopracowany i niezawodny silnik bardzo sporadycznie boryka się z usterkami.

Dla kierowców lubiących bardziej dynamiczną jazdę dobrym rozwiązaniem będzie 2.0 l HDi, w wariantach mocy 150 lub 163 KM. Ta jednostka cieszy się nieco mniejszą popularnością, co może wynikać z wyższych kosztów utrzymania i większego spalania. Wersja silnikowa o mocy 163 od 2011 mogła pracować również w układzie hybrydowym z silnikiem elektrycznym o mocy 37 KM. 

Wśród silników benzynowych mamy do wyboru pojemność 1.2 l lub 1.6 l. Silnik 1.6 l VTi to jednostka wolnossąca, ze zmiennymi fazami rozrządu i mocą 120 KM. Z kolei 1.6 l THP ma bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę typu twin-scroll oraz moc 156 lub 163 KM. Niestety, tę konstrukcję trudno zaliczyć do udanych. Często pojawiają się tu problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, a także pęknięcia kolektorów. W wyniku rozszczelnienia turbosprężarki, nagaru na zaworach lub zużytych świec zapłonowych, silnik THP może także doświadczać spadków mocy. Ryzyko problemów z tym silnikiem maleje, jeśli zdecydujemy się na egzemplarz produkowany po 2011 roku, w którym producent poprawił kluczowe elementy.

Obecnie popularność zdobywa silnik 1.2 l PureTech, który także można spotkać w tym modelu. Nowoczesna, ekologiczna jednostka z 3 cylindrami, doładowaniem i mocą 130 KM może poszczycić się niezłą dynamiką i całkiem dobrymi opiniami użytkowników. Jak będzie z trwałością? Na 300 tys. przebiegu nie ma pewnie co liczyć.

Peugeot 3008 i jego charakterystyczny tył z trójkątnymi światłami

Ile kosztuje Peugeot 3008?

Peugeota 3008 można kupić już za 18 tys. złotych. Ceny najdroższych egzemplarzy sięgają ok. 65 tys. Przed zakupem warto pamiętać, że w przypadku tego modelu mogą spotkać nas drobne, ale irytujące awarie, np. samoresetujące się radio, problemy z mechanizmem elektrycznie składanych lusterek czy ogrzewaniem tylnej szyby lub zamarzającym zimą hamulcem ręcznym. Można skwitować to krótko – w końcu to Francuz. I jeśli tylko komuś nie przeszkadzają tego typu awarie, Peugeot z pewnością będzie komfortowym i wygodnym autem. 

Co jeszcze powinieneś wiedzieć? Poznaj Peugeota 3008 lepiej, oglądając nasz test.