kraj pochodzenia samochodów używanych w 2020 roku w wyszukiwaniach internautów: Polska na 1. miejscu!

Łukasz Borowicz

12 lutego 2021

Świat na czterech kołach – tych aut szukaliśmy w 2020

Restrykcje związane z pandemią i obowiązek przystosowania się do nowej rzeczywistości spowodował, że wyniki zainteresowania samochodami ze względu na kraj pochodzenia uległy radykalnej zmianie. Dlatego uwaga: Polska wyszła na prowadzenie!

Kraj pochodzenia do rewizji

Całkowity lockdown odwrócił sytuację w rankingu o 180 stopni. Da się zauważyć spore różnice w porównaniu z 2019 r. Na szczycie listy znajduje się Polska (62,4%), co w pandemicznych warunkach wydaje się uzasadnione – w dobie obostrzeń i ograniczeń w kwestii przemieszczania się najpopularniejsze auta wyszukiwane pod kątem kraju pochodzenia są właśnie z… kraju nad Wisłą.

Pierwsza piątka w tabeli wygląda tak:

  1. Polska (62,4%)
  2. Niemcy (20,4%)
  3. USA (4,1%)
  4. Francja (3,1%)
  5. Belgia (2,1%)

Lockdown, ograniczenia społeczne, zasady bezpieczeństwa i higieny wprowadzone po wybuchu pandemii miały wyraźny wpływ na konsumentów funkcjonujących na rynku motoryzacyjnym – komentuje Agnieszka Czajka, dyrektor operacyjna OTOMOTO i ekspert branży automotive.

Gdyby nie pandemiczne okoliczności, to biorąc pod uwagę wyraźną tendencję wzrostową z 2019 roku, wyniki mogłyby ponownie zaskoczyć. Na razie jednak sytuacja ma się podobnie jak w roku 2018.

BMW i Audi, importowa z Niemiec, to stały element poszukiwań wielu Internautów w Polsce. W tym roku jednak ważniejsze było krajowe pochodzenie. Marki w rankingu pozostały te same.
BMW i Audi, importowane z Niemiec, to stały element poszukiwań wielu Internautów w Polsce. W tym roku jednak ważniejsze było krajowe pochodzenie. Marki w rankingu pozostały te same.

Niemcy… też na podium!

Trzej muszkieterowie z Zachodu lądują na szczycie rankingu zarówno najczęściej wyszukiwanych modeli, jak i najczęściej wyszukiwanych marek samochodów. Poznajmy niepokonanych, którzy od 5 lat rywalizują ze sobą o pozycję lidera, nieznacznie modyfikując swoje położenie na liście:

  1. BMW Seria 3 (3,3%)
  2. AUDI A4 (3,03%)
  3. BMW Seria 5 (2,34%)

oraz 

  1. Audi (11,05%)
  2. BMW (10,30%)
  3. Volkswagen (8,43%)

Niemieckie trio zdecydowanie rośnie w siłę, o czym świadczą sukcesywne wzrosty zainteresowania samochodami wyprodukowanymi u naszych zachodnich sąsiadów. 

Internetowy Samochód Roku 2020 - kategoria używane

Co ciekawe, w drodze po tytuł króla polskich dróg z wynikiem 19,8% zmierzają SUV-y, jednak ustępują niezwyciężonym sedanom (21,6%). Pierwszą piątkę zamykają samochody combi, compact i minivan, natomiast najmniejszą popularnością wśród klientów cieszą się cabrio, mini i coupe.

Czytaj więcej w Raporcie Internetowy Samochód Roku 2020 >>>

Blokada rynku?

To oczywiste, że kryzys spowodowany pandemią odbił się na wielu statystykach, w tym dotyczących importu samochodów. Zarówno wskaźniki nowych, jak i używanych samochodów mocno odczuły skutki lockdownu: marzec i kwiecień były najtrudniejszymi miesiącami, tzw. miesiące-widmo w obszarze importu, a oddech tych skutków branża odczuwa do dzisiaj, próbując nadrabiać straty. Na szczęście rynek pomału staje na nogi i notuje nieśmiałe wzrosty, odbudowując pozycje poszczególnych wskaźników. 

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.