11 lutego 2021

Auto na abonament. E-salon sprzedał ich 3 tysiące

auto na abonament - hyundai tucson to najpopularniejszy samochód w najmie długoterminowym w 2020

W pandemicznym roku 2020, gdy rynek nowych samochodów w Polsce skurczył się o ponad 20%, Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2000 umów. To wzrost o 141% względem 2019 r. Liczba samochodów sprzedanych od początku działalności internetowej platformy przekroczyła już 3000, zdecydowana większość to auto na abonament. Plany Carsmile na ten rok zakładają podwojenie wyniku z 2020 roku.

Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, że smartfon to odpowiednie narzędzie do kupowania samochodów, to powinien jak najszybciej wyzbyć się syndromu niewiernego Tomasza. Platforma internetowa Carsmile, za pośrednictwem której można wynająć lub wyleasingować nowe auto, właśnie podała wyniki sprzedaży za 2020 rok. Potwierdzają one, że przyszłość branży motoryzacyjnej leży w internecie. W szczególności w urządzeniach mobilnych.  

Liczba zawartych umów wynajmu oraz leasingu w 2020 roku wyniosła prawie 2000. Co ciekawe, w samym grudniu, który był rekordowym miesiącem w historii Carsmile – 215. Przypomnijmy, że rok 2020 był fatalny dla branży dealerskiej. Jej aktywność, biorąc pod uwagę liczbę rejestracji nowych samochodów osobowych, spadła o niemal jedną czwartą. 

Auto na abonament – podwojenie sprzedaży

Jesteśmy na rynku od dwóch i pół roku. Naszym sukcesem jest dziś poziom sprzedaży ponad pięciokrotnie większy od przeciętnego salonu samochodowego. I to pomimo faktu, że nie prowadzimy sprzedaży flotowej, czyli nie obsługujemy dużych kontraktów dla korporacji. Zbliżamy się do poziomu, w którym nasze miesięczne wyniki będą odpowiadać rocznym wynikom przeciętnego salonu w Polsce. A to nie jest nasze ostatnie słowo – zapowiada Łukasz Domański, prezes i założyciel Carsmile.  – Plany na rok 2021 zakładają podwojenie sprzedaży. We współpracy z naszym nowym inwestorem, OLX Group, chcemy wdrożyć kilka nowych projektów – podkreśla Domański. 

Najważniejszym produktem Carsmile, z którego korzysta ¾ klientów,  jest auto na abonament, czyli wynajem z ubezpieczeniem i serwisami na okres od 2 do 5 lat. Umowę zawiera się elektronicznie, po uprzednim wybraniu na platformie odpowiedniego modelu pojazdu oraz złożeniu wniosku online. W e-salonie Carsmile dostępnych jest obecnie ponad 1200 samochodów, a liczba marek, z którymi współpracuje platforma, przekroczyła 30.

– Jesteśmy pionierami nie tylko w sprzedaży samochodów przez smartfona, ale też w popularyzacji abonamentów samochodowych. Te dwa główne filary naszego biznesu zostały pozytywnie zweryfikowane przez użytkowników, także w niezwykle trudnym roku 2020. W efekcie potwierdzeniem naszej skuteczności jest pozyskanie w ubiegłym roku strategicznego inwestora – podkreśla Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. 

3000 samochodów od premiery

Od startu swojej działalności, tj. od czerwca 2018 roku, Carsmile sprzedał w sumie 3000 samochodów. Nie byłoby to możliwe bez innowacyjnych technologii, które sprowadzają zawarcie kontraktu do kilku kliknięć. Inteligentny algorytm wylicza ratę za samochód aż 300 tysięcy razy dziennie.

Obsługujemy klientów  z całej Polski. Jedynym ograniczeniem dla nas jest zasięg internetu.  W 2020 roku naszą platformę odwiedziło 1,6 miliona użytkowników. Warto dodać, że zdecydowana większość poprzez smartfona. Mądrze gospodarujemy pieniędzmi inwestorów, nie wydając ich na salony, ale na technologie zapewniające jakość i szybkość obsługi klientów – podsumowuje Michał Knitter.