26 lutego 2024

Nowe MG3, czyli hybryda, która rzuca rękawicę Toyocie – nasza relacja z Geneva Motor Show 2024

Zupełnie nowe MG3 to hybrydowy hatchback z dużymi ambicjami. Czy uda mu się przekonać do siebie europejskich klientów?

MG to marka o brytyjskich korzeniach i z chińskim kapitałem, która pod koniec ubiegłego roku zadebiutowała na polskim rynku. Póki co nad Wisłą oferowane są trzy modele tego producenta i wszystkie bez kompleksów rywalizują z pojazdami konkurencyjnych wytwórców.

Choć spalinowe SUV-y ZS i HS (ich testy przeczytasz tutaj: ZS, HS) mają kilka drobnych bolączek, to jednak po zerknięciu w cennik łatwo jest przymknąć na nie oko. Zaś elektryczne MG4 śmiało stawia czoła europejskim konkurentom – już bez potrzeby odwoływania się do argumentów ekonomicznych. Więcej pisaliśmy o tym w naszym obszernym teście tego auta.

Czy zelektryfikowane MG3 połączy oba światy, będąc samochodem równie dopracowanym, co pojazdy konkurencyjnych wytwórców, lecz przy zachowaniu atrakcyjnych cen?

MG3: wygląd

MG3 to hatchback segmentu B. Choć został zaprojektowany w Szanghaju, wygląda nad wyraz kosmopolitycznie i próżno doszukiwać się w nim dalekowschodnich akcentów. Być może nie porywa swoim wyglądem, jednak zachowawcza stylizacja też może być zaletą.

Samochód mierzy 4113 mm długości, 1797 mm szerokości i 1502 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2570 mm. W takim nadwoziu pomieścić się może 5 pasażerów, a do ich dyspozycji oddano 293-litrowy bagażnik.

MG3: wnętrze

Tym, co jako pierwsze rzuca się w oczy we wnętrzu MG3, są dwa wyświetlacze. Ten za kierownicą ma 7 cali i służy za cyfrowy zestaw wskaźników. Z kolei pośrodku deski rozdzielczej znalazł się 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego. Co ważne, pozostawiono również rząd fizycznych przycisków. Standardem w MG3 są nawigacja satelitarna oraz łączność ze smartfonami za pośrednictwem interfejsów Apple CarPlay oraz Android Auto.

Ponadto do dyspozycji kierowcy oddano kamerę i czujniki cofania, o takich oczywistościach jak klimatyzacja czy cztery porty USB nie wspominając. Producent w tym modelu oferuje również technologię MG Pilot, w której skład wchodzą m.in. asystent utrzymania pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat.

MG3: wyposażenie

MG3 dostępne będzie w 3 wersjach wyposażenia. Podstawowa, nazwana po prostu Standard, zawiera to, co najpotrzebniejsze: czyli klimatyzację, kamerę cofania i czujniki parkowania oraz asystentów jazdy MG Pilot. Ponadto we wnętrzu znajdą się dwa ekrany (cyfrowy zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego).

Środkowa wersja nazywa się Comfort i rozszerza listę wyposażenia o 16-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane lusterka, czy... tylną wycieraczkę. Ponadto kierowca znajdzie tu fotel o sześciokierunkowej regulacji.

Najbogatsza odmiana to Luxury. I rzeczywiście jej wyposażenie usprawiedliwia tę nazwę. Oferuje ona światła LED, zestaw kamer 360, podgrzewane fotele i kierownicę czy dostęp bezkluczykowy.

MG3: silnik

Najważniejszy w MG3 jest hybrydowy układ napędowy. Składa się z jednostki spalinowej, skrzyni biegów, akumulatora, silnika elektrycznego oraz generatora.

Pierwsze skrzypce gra 1,5-litrowa, 4-cylindrowa jednostka benzynowa pracująca w cyklu Atkinsona. Wytwarza 102 KM mocy i współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Moc systemowa układu hybrydowego to niebagatelne 195 KM. Akumulator trakcyjny ma pojemność 1,83 kWh, a automatyczna skrzynia biegów dysponuje trzema przełożeniami.

Jednak w samochodach hybrydowych jednym z kluczowych parametrów jest zużycie paliwa. Jak w tej konkurencji wypada MG3? Producent obiecuje, że na każde 100 km nowy model średnio zużyje 4,4 litra benzyny.

Co z osiągami? Też wypadają co najmniej nieźle. Pierwsza „setka” pojawi się na prędkościomierzu już po 8,0 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h.

Pod koniec roku na rynku pojawi się również wersja czysto spalinowa. Dostępna będzie z manualną skrzynią biegów oraz przekładnią CVT. Niestety, jak na razie MG nie zdradziło żadnych szczegółowych informacji dotyczących niezelektryfikowanej odmiany MG3.

Polskie ceny tego nowego auta z Chin póki co też nie są znane. Wiadomo jednak, że MG3, tak jak pozostałe modele marki, również będzie objęty 7-letnią gwarancją, 7-letnimi darmowymi przeglądami oraz 7-letnim assistance.

2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3
2024 MG3