9 lutego 2021

Kia Sorento – Za a nawet przeciw

Kia Sorento
Kia Sorento

Wydaje się olbrzymia, a jest tylko niewiele większa od poprzedniczki. Za to świetnie wygląda, ma bardzo dobrze wykończone wnętrze, bogate wyposażenie i niezłą cenę. Czym może odstraszać Kia Sorento? Napędem. Do wyboru jest Diesel lub hybryda z małym silnikiem 1.6 T-GDI.

Zamiast pisać kolejny test albo opinię o wcale nie nowym już modelu, postanowiliśmy wypunktować jego słabe i mocne strony. Dlaczego warto zainteresować się Kią Sorento albo co może zdyskwalifikować to auto?

Oto nasz subiektywny przegląda „Za a nawet przeciw”.

Za…

  • Zaskakujące osiągi (230 KM, 350 Nm i przyspieszenie do setki 8,6 s.) jak na tak mały silnik spalinowy
  • Przestronne wnętrze
  • Pojemny bagażnik 813 litrów przy dwóch rzędach i 187 przy trzech rzędach
  • Napęd hybrydowy w podstawowej odmianie
  • Napęd na cztery koła przekazywany płynnie między przednią a tylną osią (50:50).
  • Atrakcyjny wygląd
  • Bogate wyposażenie
  • Precyzyjne wykończenie
  • Blind Spot ViewMonitor — asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer bocznych na wyświetlaczu centralnym Automatyczna skrzynia biegów z łopatkami
  • Zawieszenie, które dobrze radzi sobie z dużym i ciężkim (1800 kg) nadwoziem
  • Świetne wygłuszenie
  • Cupholdery w tylnych drzwiach
  • Fizyczne przyciski m.in. klimatyzacji i pogłośnienia radia mimo ekranu dotykowego
  • Gniazda USB w oparciach foteli
  • System otwierania bezdotykowego, bez konieczności machania nogą
  • Wersja 7. miejscowa w podstawie
  • Fizyczne koło zapasowe
  • Wersja hybrydowa w podstawie
  • Atrakcyjna cena podstawowa 159 tys. zł i dla wersji hybrydowej
  • Bateria umieszczona pod fotelem pasażera, dzięki czemu nie zmniejszył się ani bagażnik, ani zbiornik paliwa
  • Dostępny interkom (w wersji podstawowej za dopłatą)

… a nawet przeciw

  • Silnik benzynowy małej pojemności w stosunku do wielkości samochodu
  • Stosunkowo mała bateria o pojemności 1,49 kWh
  • Wysokie spalanie (realnie 9-10 litrów benzyny)
  • Standardowy napęd na przednie koła, napęd 4×4 za dopłatą 9000 zł.
  • Możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 1650 kg (hybryda)
  • Nieintuicyjne menu, dotarcie do funkcji wymaga przeklikania
  • Nieprzyjemne przechyły nadwoziach na szybko pokonywanych łukach
  • System UVO Connect – zestaw usług cyfrowych zapewniających wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym oraz zdalny dostęp do informacji (wolimy Android auto)
  • Android Auto i Apple CarPlay nie wyświetla pełnych informacji
  • Małe schowki w drzwiach
  • Brak systemu Isofixa na fotelu pasażera i środkowym miejscu kanapy
  • Dźwięki natury w Kia Sorento (deszczowy dzień, ciepło przy kominku, ogródek kawiarniany, śnieżna wioska), czyli wgrane pliki muzyczne gotowe do odtworzenia
  • Wysoka cena Diesla (od 189 tys. zł.) w standardzie z napędem AWD i ośmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową.
Kia Sorento