Chevrolet Camaro V
00:00
00:00

Jan Niemiec

24 września 2021

Chevrolet Camaro V – sportowy olbrzym

Podobno nazwa Chevroleta Camaro wywodzi się z francuskiego słowa „camarat” oznaczającego w slangu „przyjaciel”. Jest to trafne skojarzenie, gdyż z pewnością to auto może zostać dobrym kumplem, którego towarzystwem nie pogardziłoby wielu z nas. 

Camaro V generacji to sportowe coupe, produkowane w latach 2009-2015. W 2011 do oferty dołączyła wersja cabrio. Mimo sporych gabarytów auto wygląda świetnie, a wszystko to dzięki dobrym proporcjom. Oprócz zadziornego wyglądu wśród jego zalet trzeba wymienić niezłe osiągi, proste rozwiązania techniczne i napęd na tył.

Znacznie ważniejsze jest jednak to, że Camaro to samochód legenda. Amerykański muscle car, który po siedmiu latach przerwy znowu pojawił się na rynku. I to z jakim hukiem! Camaro V generacji w porównaniu z nijakim poprzednikiem był muskularny, potężny i nowoczesny oraz budził grozę i pożądanie. Jest to też samochód znany z wielkiego ekranu. Wielu z nas zapewne kojarzy go z filmu Transformers, w którym przybrał on postać autobota Bumblebee.

Chevrolet Camaro V

Na uwagę zasługuje także fakt, że był to pierwszy amerykański muscle car, którego oficjalnie można było kupić w polskim salonie. Oczywiście nie we wszystkich wersjach silnikowych. W poszukiwaniu używanego Camaro, warto więc zwrócić na to uwagę.  

Chevrolet Camaro V dostępne silniki

Wszystkie silniki, które trafiały pod maskę Chevroleta Camaro V były duże i pięknie brzmiące. W końcu wszystkie to jednostki w układzie V, V6 lub V8. Trudno się też dziwić, że w gamie znalazły się wyłącznie jednostki benzynowe:

  • V6 3.6 l (LLT, LFX) o mocy od 304 do 328 KM to najmniejsza z jednostek dostępnych w tym modelu. Silnik pozwala rozpędzić się do setki w 6,5 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną 245 km/h. Jednostka wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa i rozrząd napędzany łańcuchami;
  • V8 5.3 l (LSX);
  • V8 6.2 l (LS3) o mocy 432 KM. Silnik ten występował z manualną skrzynią biegów;
  • V8 6.3 l (L99) o mocy 400 KM, który współpracował z automatem;
  • V8 7.0 l (LS7) o mocy 512 KM.

Chevrolet Camaro

Ile kosztuje Chevrolet Camaro V?

Chevrolet Camaro nie jest zbyt popularny w Polsce – traktowany jest raczej jako zabawka niż auto do codziennej jazdy. W 2021 zakup piątej generacji tego modelu to wydatek od 50 do 100 tys. złotych, przy czym warto pamiętać, że dysponując budżetem z górnej granicy można rozglądać się już także za Camaro szóstej generacji. 

Czy Camaro V dostarczy kierowcy spodziewanej frajdy z jazdy? Zobacz, jakie wrażenia wywołał w naszym teście.

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.