18 marca 2021

Volvo XC90 – bezpiecznie i luksusowo

Volvo XC90 to pierwszy SUV marki, który pojawił się w ofercie już w 2002 roku. Luksusowy, duży i wygodny samochód, produkowany aż do 2014 roku doskonale trafił w gusta klientów. Dwanaście lat produkcji tylko z jednym faceliftingiem spowodowało, że w XC90 poprawiono wszystko co wymagało poprawy. 

Auto jest dostępne jest w wersji 5- lub 7-osobowej, z wieloma silnikami do wyboru i w różnych wersjach. Dobrze się prowadzi, ale trudno uznać je za auto terenowe. Sprawdzi się raczej podczas rekreacyjnych wyjazdów. Jadąc Volvo XC90 można poczuć, że producent na pierwszym miejscu stawia komfort. Volvo nie zapomina jednak o bezpieczeństwie. Model uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, a także najwyższą ocenę Top Safety Pick.

Volvo XC90 I – dostępne silniki

Gama silników XC90 jest dość szeroka, a wszystkie dostępne w niej jednostki duże i mocne. Decydując się na silnik benzynowy, mamy do wyboru pojemności od 2.5 l do 4.4 l, o mocy w zakresie od 210 do 315 KM. Każdy z silników w benzynie można uznać za dobry wybór. Przy 2.5 l T trzeba pamiętać, że będzie najmniej dynamiczny. Silnik 2.9 l ma dwie turbiny i jest dość żwawy, ale współpracuje z 4-stopniową skrzynią automatyczną, która może sprawiać problemy. 

Volvo XC90 to duży i bardzo wygodny SUV. Mimo konserwatywnego charakteru i lekko podstarzałego już wyglądu, nadal prezentuje się imponująco.

Volvo XC90 to duży i bardzo wygodny SUV. Mimo konserwatywnego charakteru i lekko podstarzałego już wyglądu, nadal prezentuje się imponująco

Wolnossące jednostki 3.2 l i 4.4 l nie sprawiają raczej kłopotów i gwarantują zadowalającą dynamikę. Silnik 3.2 l cieszy się ponadto sławą pancernej jednostki. 4.4 l także nie budzi powodów do obaw, chociaż jego ewentualne naprawy będą kosztowne. Wszystkie silniki benzynowe XC90 będą dobrze współpracować z instalacją LPG, co warto mieć na uwadze wiedząc, że silniki benzynowe w XC90 dość dużo palą. 

W ofercie Diesli w Volvo XC90 znajdziemy silniki rzędowe z pięcioma cylindrami, oznaczane jako D3, D4 i D5. Wszystkie jednostki mają pojemność 2.4 l i występują w wariantach mocy od 163 do 200 KM. Każdy z nich cieszy się dobrymi opiniami, jednak ze względu na oszczędność i kulturę pracy najczęściej polecany jest silnik D5 o mocy 163 lub 185 KM. Poza właściwym dla Diesla użytkowaniem, dobrze zwrócić uwagę na regularne kontrole paska osprzętu, a dokładniej jego napinacza. Najlepiej wymieniać zestaw maksymalnie co 60 000 kilometrów, bo ewentualna awaria będzie nas drogo kosztować. 

Ile kosztuje?

W ofertach używanych Volvo XC90 spotykamy spory rozstrzał cenowy, co nie powinno dziwić, jeśli wziąć pod uwagę wieloletnią produkcję modelu. Ceny wahają się od 17 tys. do nawet 100 tys. złotych. Znalezienie tego auta z niskim przebiegiem to prawdziwy cud i okazja. Czego możesz spodziewać się po XC90? Dowiedz się, oglądając nasz film.