18 marca 2021

Volkswagen Up! – poręczne i przestronne auto miejskie

Choć w przypadku miejskich aut zwykle ciężko mówić o dużej przestrzeni wewnątrz, wsiadając do Volkswagena Up! nie ma na co narzekać. Model produkowany w latach 2011 – 2020 jest dość przestronny jak na swoją klasę. Dzięki małym gabarytom świetnie sprawdzi się w miejskich uliczkach i bez problemu zaparkuje w miejscach, których właściciele innych aut nawet nie wezmą pod uwagę. 

Volkswagen UP! – wybór silników

W początkowych latach produkcji paleta silnikowa Volkswagena Up! była bardzo skromna. Można było znaleźć w niej jeden silnik 1.0 l MPi w dwóch wariantach mocy: 60 i  75 KM. Silnik ma pośredni wtrysk paliwa i dobrze znosiły instalację LPG, co dodatkowo może obniżyć koszty eksploatacji. 

Po liftingu w 2016 roku ofertę poszerzono o silnik TSI, również o litrowej pojemności, o mocy 90 KM oraz wersja elektryczna e-Up! Z kolei rok później powstała wersja GTI z silnikiem o mocy 115 KM. 

U osób, które najbardziej cenią sobie oszczędności i ekonomiczną jazdę, najlepiej sprawdzi się silnik 1.0 l MPI. Kierowcy zainteresowani bardziej dynamiczną jazdą mogą szukać wersji GTI, która jednak jest dość kosztowna i niezbyt popularna na rynku wtórnym.

Volkswagen up! jest też dostępny w wersji elektrycznej

Volkswagen up! jest też dostępny w wersji z napędem elektrycznym (e-up!)

Zamiast szerokiej gamy silnikowej, producent w przypadku Volkswagena Up! postawił na spory wybór wersji specjalnych. Up! występuje w wersji uterenowionej (Cross Up!), sportowej (GTI), elektrycznej (e-Up!) oraz muzycznej (Groove Up!). 

Ile kosztuje używany model?

Egzemplarze z początku produkcji można kupić już za 15 tys. złotych. Górna granica cenowa używanego auta w tym modelu sięga 72 tys. złotych. Z kolei nowy samochód w wersji elektrycznej e-Up! to zakup, na który powinniśmy przygotować przynajmniej 101 tys. złotych.  Czy Volkswagen Up! jest wart swojej ceny? Zobacz, jak sprawdził się w naszych testach.