30 października 2020

Volkswagen Passat B6. Kowalski polskich ulic

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) to auto, które cieszy się w Polsce niegasnącą popularnością. Co roku to jeden z najchętniej wyszukiwanych modeli w serwisie Otomoto. Nic dziwnego, jeśli wziąć pod uwagę relację jakości do ceny – szósta generacja Passata to dobra oferta za stosunkowo nieduże pieniądze. Co wziąć pod uwagę przy zakupie Passata B6?

Jaki silnik wybrać?

Na decyzję o zakupie auta składa się wiele czynników. Jednym z ważniejszych jest z pewnością możliwość wyboru odpowiedniego silnika. A Passat daje naprawdę dużo możliwości. Najbezpieczniejszy wybór to silnik 2,0 TDI z wtryskiem Common Rail. Trzeba jednak pamiętać, że są to silniki poszukiwane przez klientów, występowały w egzemplarzach z ostatnich lat produkcji Passata B6, co oznacza, że mają wyższą cenę. Znacznie powszechniejszy ale i starszy konstrukcyjnie jest nieśmiertelny i owiany legendą silnik 1,9 TDI. 

Wśród silników benzynowych trwały i ceniony za prostą konstrukcję jest silnik 1,6 MPI. Jednak jego największą wadą jest mała moc. Przed zakupem auta z silnikiem TSI lub FSI warto dokładnie się zastanowić, bo każdy ma swoja specyfikę i swoje wady. 

Volkswagen Passat B6 – zawieszenie

W szóstej generacji Passata zrezygnowano z wielowahaczowego zawieszenia z przodu. Zastąpiły je kolumny McPhersona z elementami wykonanymi z aluminium. Zawieszenie z tyłu oparte jest na czterowahaczowej osi. Te zmiany korzystnie odbiły się na kosztach utrzymania auta.

Passat dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: sedan oraz variant, czyli kombi. Można też wybrać pomiędzy napędem na przednią oś lub wersją 4motion. Która jest lepsza? To zależy od naszych potrzeb. 

Przestronne i pakowne auto

Volkswagen Passat B6 to auto, w którym nie można narzekać na brak miejsca ani za kierownicą, ani na tylnej kanapie, ani w bagażniku (603 litry). To duży, wygodny i funkcjonalny samochód. 

Ile kosztuje Passat B6?

Aby zostać szczęśliwym posiadaczem Passata, trzeba wyłożyć przynajmniej 10 tys. zł. Górna granica to nawet 50 tys. zł., przy czym najwyższy próg cenowy osiągały wersje R36 o mocy 300 KM. Części są dostępne i stosunkowo tanie, a w razie awarii wiele z nich można kupić na giełdach lub w Internecie. 

Na co jeszcze powinieneś być gotowy? Sprawdź w naszym filmie.