24 grudnia 2020

Toyota RAV4 Plug-in Hybryd – Ceny

Toyota RAV4 Plug-in Hybryd
Toyota RAV4 Plug-in Hybryd

Toyota RAV4 Plug-in Hybryd w styczniu wjeżdża do polskich salonów. W przedsprzedaży auto kosztować będzie 229 tys. zł w wersji Dynamic. Czy to dużo jak za SUV-a ładowanego z gniazdka?

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to nowy stary SUV w gamie japońskiej marki. Auto na rynku jest już kilka lat, jednak po raz pierwszy dostępne będzie w wersji hybrydowej z możliwością ładowania z gniazdka.

Napęd o mocy systemowej 306 KM pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w około sześć sekund i generowany jest przez silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne. Ten na przedniej osi ma moc 182 KM, na tylnej 54.

Domyślnym trybem pracy Toyoty Rav4 Plug-in Hybrid jest EV, po wyborze, którego samochód rozpędzi się do 135 km/h. Teoretyczny zasięg przy zasilaniu elektrycznym to maksymalnie 75 kilometrów, a w mieście auto może pokonać „na prądzie” nawet 98 km (pomiar według normy WLTP). Energia jest zgromadzona w akumulatorze o pojemności energetycznej 18,1 kWh.

Jak podkreśla producent, dzięki umieszczeniu „baterii” układu hybrydowego pod podłogą pojemność bagażnika wynosi 520 litrów. Przestrzeń załadunkowa jest łatwo dostępna i ustawna, a jej podłoga zupełnie płaska. Auto może też ciągnąć przyczepę o masie do 1,5 tony.

Napełnienie akumulatora trakcyjnego trwa około 2,5 godziny przy podłączeniu do gniazdka 230 V/32 A. Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą aplikacji MyT. Wspomniana funkcja umożliwia także zdalne włączenie klimatyzacji oraz ogrzanie lub schłodzenie wnętrza przed zajęciem miejsca w kabinie.

Toyota razem z Suzuki

Co ciekawe kilka miesięcy temu w polskich salonach pojawiło się Suzuki Across Plug-in będące dokładną kopią Rav4. To efekt współpracy obu marek, a dokładnie, konieczność szukania przez Suzuki ograniczenia emisji CO2. Dzięki możliwości produkcji auta hybrydowego plug-in pod swoją marką, firma nie zapłaci horrendalnych kar wynikających z norm emisji spalin.

Suzuki Across plug-in

Suzuki Across plug-in

Suzuki Across plug-in jest jednak droższy od Toyoty i to aż o 32 tys. zł i kosztuje 261 800 zł. Pisaliśmy o tym wcześniej.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – ceny w Polsce

Hybrydowa RAV4 będzie dostępna w trzech odmianach wyposażenia. Podstawowa Dynamic – wyceniona została na 228 900 złotych – oferuje przednie światła LED, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk i elektrycznie unoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdziemy m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym 9 cali i nawigacją, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu oraz gniazdko 230 V.

Do standardowego wyposażenia należy także kabel do ładowania 32A Typ 2 wraz ze skórzanym etui z logo Toyoty. Kabel umożliwia ładowanie baterii trakcyjnej prądem o mocy do 6,6 kW.

Wersja Selection (ceny od 248 900 złotych) zawiera dodatkowo aluminiowe felgi 19-calowe, dwukolorowe nadwozie, podgrzewanie przedniej szyby i kierownicy, a także cyfrowe lusterko wsteczne i ekran panoramiczny z kamerą 360 stopni.

RAV4 Plug-in Hybrid w najwyższej specyfikacji Selection + VIP otrzymuje panoramiczny dach z możliwością otwierania, pakiet Premium Audio JBL oraz 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Elementy z zakresu komfortu to m.in. skórzana tapicerka, fotel kierowcy z pamięcią ustawień, elektryczna regulacja siedzenia pasażera oraz funkcja wentylacji. Auto w tej wersji kosztuje według cennika od 264 900 złotych.

Czy to dużo?

Tanio nie jest, jednak ceny hybryd ładowanych z gniazdka są wysokie. Za Volvo XC60 Recharge trzeba zapłacić przynajmniej 239 900 zł.

Ceny Peugeota 3008 HYbrid4 PHEV startują od 200 tys. zł, jest on nieco mniejszy od Toyoty Rav4. Z kolei Opel Grandland X Hybrid, bliźniacze auto Peugeota, droższe jest o ok. 10 tys. zł.

Mitsubishi Outlander PHEV napędzany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni funkcję wspomagającą: napędza generator zasilający akumulator trakcyjny lub napędza bezpośrednio przednie koła samochodu. Zawsze jednak pracują silniki elektryczne z przodu i z tyłu.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra i mocy 135 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi: przednim – o mocy 82 KM i maksymalnym momencie obrotowym 137 Nm oraz tylnym – o mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 195 Nm wyceniono na 175 tys. zł w wersji podstawowej Intense i 209 990 zł w wersji najbogatszej Instyle Plus.

W przypadku Mitsubishi pojemność akumulatora trakcyjnego wynosi 13,8 kWh.

Czytaj więcej:

Najpopularniejsze auta używane w Polsce.

Super fura z ogłoszenia – Aston Martin Vantage.

Inwestycja w klasyka. Czy to się opłaca?

Używane auto za grosze – do 1000 zł.

Toyota RAV4 Plug-in Hybryd