Toyota Prius III - hybryda legendarna
00:00
00:00

Łukasz Borowicz

18 marca 2021

Toyota Prius III czyli 15 zł za 100 km

Jeżdżąc dużo po mieście, czasami można mieć zwyczajnie dość hałasującego silnika. Łatwo wtedy docenić fakt, że Toyota Prius III przy niskich prędkościach pracuje praktycznie bezgłośnie. To jednak nie koniec zalet hybrydowej Toyoty. 

Priusy charakteryzują się bardzo niskim spalaniem, a instalacja LPG pozwala dodatkowo obniżyć koszt pokonania 100 km nawet do ok. 15 złotych. To auto, produkowane w latach 2009 – 2016, dostępne jest w wersji hatchback, a od 2013 roku także w wersji „plus”, powiększonej o dwa dodatkowe miejsca. 

Dostępne silniki

Prius to legenda. W końcu to pierwsze auto hybrydowe w historii motoryzacji, produkowane na skalę masową. Można więc powiedzieć, że cała hybrydyzacja motoryzacji zaczęła się w 1997 roku właśnie od Priusa. 

Toyota Prius to żywa legenda hybryd. Pierwsza generacja trafiła na rynek już w 1997 roku. O 2015 roku w produkcji jest już czwarta
Toyota Prius to żywa legenda pośród hybryd. Pierwsza generacja trafiła na rynek już w 1997 roku. Od 2015 roku w produkcji jest już czwarta

W Priusie trzeciej generacji znajdziemy tylko dwa rodzaje napędów do wyboru: hybrydowy i czysto benzynowy. Ten drugi można spotkać wyłącznie w wersji hatchback sprzed liftingu. W większości egzemplarzy znajduje się napęd hybrydowy z wolnossącym silnikiem benzynowym 1.8 l o mocy 99 KM oraz elektrycznym o mocy 80 KM. Łączna moc układu to 136 KM. Współpracą obu silników steruje komputer, który dostosowuje ich działanie do aktualnych warunków i potrzeb.

Silniki hybrydowe budzą sporo wątpliwości w kwestii kosztów eksploatacji. Okazuje się jednak, że nie ma się czym martwić. W układzie hybrydowym nie ma rozrusznika, alternatora ani pasków klinowych. Klasyczna, prosta jednostka znajdująca się w Priusie nie generuje specjalnych problemów. Żywotność baterii także nie daje powodów do obaw – jest kalkulowana na 300 – 400 tysięcy kilometrów. Jej wymiana jest rzadko spotykana, a kosztuje ok. 5 tys. złotych w ASO. Wymiana w nieautoryzowanym miejscu to koszt ok. 2500 złotych, a jeśli zdecydujemy się na regenerację akumulatorów – ok. 1500 złotych. Co ważne niektóre warsztaty potrafią wymieniać nawet poszczególne ogniwa.

Ile kosztuje używana Toyota Prius III?

Przed zakupem Toyoty Prius III należy przygotować się na wydatek od 45 do 90 tys. złotych.  Jakich wrażeń można spodziewać się po jeździe tym autem hybrydowym? Sprawdź w naszym teście.

Logo Otomoto TV

Parametry techniczne

Nasze testy

Głośność
  • Wynik [dB] 140 km/h
  • Wynik [dB] 90 km/h
Spalanie
  • Miasto
  • Trasa
  • Autostrada
Test kubka
Test walizek
Toyota Prius III - hybryda legendarna

Toyota

Prius+ III

Głośność
  • -
  • 61,6 db
Spalanie
  • PB 4,8 l / 100 km
  • PB 4,4 l / 100 km
  • PB 8,3 l / 100 km
zdany
4 walizki
Logotyp motopedia

Porównaj z:

Dodaj samochód do porównania.

Wybrano samochód do porównania.

Wybrano samochody do porównania.

    Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.