24 października 2023

Test opon zimowych 225/45 i 235/60 R18. Idealne do SUV-ów, ale nie wszystkie

test opon zimowych
test opon zimowych

Masz SUV-a i szukasz najlepszej zimówki? Oto, czym się zakończyły testy opon zimowych w rozmiarze 225/45 i 235/60 R18.

Test opon zimowych to nie lada wyzwanie. Spośród 63 przetestowanych opon nie wszystkie zdały egzamin. Pierwsze poległy już na próbie hamowania na mokrej nawierzchni. Jak wyglądał test i które opony okazały się najlepsze?

Auto Bild i eliminacja

Przy okazji corocznych testów opon zimowych przeprowadzanych przez ADAC (wyniki można przeczytać TUTAJ), niemieckie magazyn Auto Bild przeprowadził test opon w rozmiarze 225/45 R18.

Test miał charakter eliminacji. Aby przejść do finału, trzeba było zaliczyć najpierw hamowanie na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h osiągając wynik przynajmniej 38 metrów, a później hamowanie na śniegu z prędkością 50 km/h. Do finału zakwalifikowało się 31 opon z najlepszym łącznym wynikiem.

Kto odpadł w przedbiegach?

Pełnemu testowi poddano zatem 23 opony. A na podium znalazły się Bridgestone, Michelin, Goodyear i Kleber.

Tyre Reviews

Swój test opon zimowych przeprowadził także branżowy magazyn Tyre Reviews. Sprawdził 9 modeli opon w rozmiarze 235/60 R18. W teście oceniano między innymi przyczepność na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni, oszczędność paliwa, a także komfort i hałas.

Jak wynika z opublikowanych danych, najlepsze w całym teście okazały się opony Continental, Michelin i Hankook. Pełne zestawienie prezentujemy poniżej:

  • Continental WinterContact TS 870 P
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV
  • Hankook Winter i cept evo 3 X
  • Bridgestone Blizzak LM005
  • Nokian Snowproof 2 SUV
  • Pirelli Scorpion Winter 2
  • Goodyear UltraGrip Performance+ SUV
  • Maxxis Premitra Snow WP6 SUV
  • Leao Winter Defender UHP

Autorzy testu publikują także wyniki poszczególnych kategorii testowych. I tak, zdaniem Tyre Reviews, najlepsze na śniegu okazały się opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV. Kolejne miejsca w tej kategorii zajęły Continental WinterContact i Goodyear UltraGrip Performance+ SUV.

A jak prezentują się wyniki poszczególnych kategorii?

Hamowanie na śniegu

  • Hankook Winter i cept evo - 15,92 km/h
  • Nokian Snowproof 2 SUV - 15,97 km/h
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 16,06 km/h

Przyczepność na śniegu

  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 3,53 km/h
  • Pirelli Scorpion Winter 2 - 3,54 km/h
  • Bridgestone Blizzak LM005 - 3,56 km/h

Prowadzenie na mokrej nawierzchni

  • Pirelli Scorpion Winter 2 - 73,11 s
  • Goodyear UltraGrip Performance+ SUV - 73,33 s
  • Continental WinterContact - 73,45 s

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Aquaplaning

  • Nokian Snowproof 2 SUV - 90,7 km/h
  • Bridgestone Blizzak LM005 - 88,7 km/h
  • Maxxis Premitra Snow WP6 - 88,3 km/h

Prowadzenie na suchej nawierzchni

  • Pirelli Scorpion Winter 2 - 66,11 s
  • Hankook Winter i cept evo - 66,27 s
  • Continental WinterContact - 66,28 s

Hamowanie na suchej nawierzchni

  • Leao Winter Defender UHP - 41,45 km/h
  • Pirelli Scorpion Winter 2 - 41,52 km/h
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 42,15 km/h

Hałas zewnętrzny

  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 68,9 dB
  • Pirelli Scorpion Winter 2 - 70 dB
  • Goodyear UltraGrip Performance+ SUV - 70,5 dB

Opory toczenia