18 marca 2021

Suzuki SX4 – crossover w dobrej cenie

Udany crossover stworzony z myślą o pokonywaniu miejskiej dżungli – to właśnie Suzuki SX4.  Wyższe zawieszenie i opony o sporym profilu świetnie poradzą sobie z pokonywaniem krawężników i dziur w asfalcie. Jednak na tym nie koniec, bo Suzuki SX4, choć wymyślony jako auto do miasta, potrafi znacznie więcej.

SX4, produkowane w latach 2006 – 2014, dostępne jest w wersji z napędem na przednią lub obie osie. Nie straszne mu błoto, piach i grząskie ścieżki. Poczucie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów zapewniają wysokie oceny w testach zderzeniowych – 4 gwiazdki EuroNCAP.

Wybór silników

Liczba silników dostępnych w SX4 nie jest powalająca, ale całkowicie wystarczająca, by każdy znalazł coś dla siebie. Wśród silników benzynowych znajdziemy:

  • 1.5 l o mocy 100 KM (112 KM w wersji po liftingu),
  • 1.6 l o mocy 107 KM (120 KM w wersji po liftingu),
  • 2.0 l o mocy 146 KM.

Silniki benzynowe w tym modelu są proste, pozbawione turbin i bezpośredniego wtrysku. Ma to swoje zalety, jeśli jednak komuś przyjdzie do głowy pomysł montażu instalacji LPG trzeba uważać. Zdaniem wielu fachowców gniazda zaworowe Suzuki są za słabe, zbyt miękkie, dla tego paliwa, dlatego niewiele osób decyduje się na montaż instalacji w SX4. 

Z innych problemów wymienionych silników warto wspomnieć o niskiej trwałości katalizatora.

Suzuki SX4 dostępne jest też w wersji S-Cross. To uterenowiony model o nieco bardziej muskularnym wyglądzie.

Suzuki SX4 dostępne jest też w wersji S-Cross. To uterenowiony model o nieco bardziej muskularnym wyglądzie.

Silniki wysokoprężne w Suzuki oznaczono jako DDiS. W ofercie znajdziemy:

  • 1.6 l DDiS o mocy 90 KM,
  • 1.9 l DDiS o mocy 120 KM,
  • 2.0 l DDiS o mocy 135 KM.

Zanim podejmiemy decyzję o wyborze silnika do SX4, warto zastanowić się, czy nasze auto chociaż raz w tygodniu będzie poruszać się gdzieś po drodze szybkiego ruchu. Jeśli nie, zawór EGR i filtr DPF dość szybko dadzą o sobie znać. 

Ile kosztuje używane Suzuki SX4?

Suzuki SX4 to auto w całkiem przystępnej cenie. Decydując się na ten model trzeba przygotować się na wydatek od 12  do 40 tys. złotych. Warto jednak wspomnieć, że niezależnie od wybranego napędu SX4 posiada zawieszenie złożone z kolumny McPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu, co daje nadzieję na tani serwis. Na jakie jeszcze koszty warto się przygotować? Dowiedz się, oglądając nasz film.