Suzuki Jimny
00:00
00:00

Łukasz Borowicz

29 grudnia 2020

Suzuki Jimny IV – niedrogie auto terenowe

Już na pierwszy rzut oka widać, że Suzuki Jimny IV to auto przeznaczone do jazdy terenowej. Małe zwinne i z wytrzymałymi napędami auto zachwyca swoimi kwadratowymi kształtami idealnie wpisując się w obowiązujące trendy. 

Do tego rynienki na dachu, drzwi wyprofilowane w charakterystyczny sposób dla lepszego obserwowania kół przednich, 15-calowe felgi i opony o profilu 80 – to wszystko sprawia, że auto staje się bardzo praktyczne. Jimny IV produkowany jest od 2018 w jednej fabryce w Japonii, a obecne zainteresowanie modelem zdecydowanie przerasta możliwości produkcyjne. 

Suzuki Jimny IV – zalety 

To właśnie właściwości terenowe tego auta sprawiły, że Jimny zyskał tak szeroką rzeszę zwolenników. Samochód został oparty na ramie, wyposażony w prosty napęd na 4 koła oraz reduktor, wspierający kierowcę w najtrudniejszych warunkach. Systemy wspomagające wjazd i zjazd ze wzniesienia z pewnością przydadzą się w trudnym terenie. Dodatkowo, w standardowym wyposażeniu Jimny’ego znajdziemy Dual Sensor Brake, czyli czujnik przedkolizyjny, system ostrzegania przez zmianą pasa czy zygzakowaniem pojazdu oraz funkcję rozpoznawania znaków drogowych. 

Kupując Suzuki nie staniemy przed skomplikowanym wyborem: jaki silnik wybrać. Do wyboru jest tylko benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1.5 l. i mocy 101 KM. Jednostka ta jest prosta w budowie i raczej nie sprawia problemów. 

Suzuki Jimny
Prosty w budowie silnik benzynowy o pojemności 1.5 l i mocy 101 KM

Koszt zakupu

Cena z pewnością mocno przyczyniła się do sukcesu tego modelu. Koszt zakupu nowego auta w podstawowej wersji to ok. 68 tys. złotych, a w najwyższej – niespełna 80 tys. złotych. 

Kilka tysięcy więcej zapłacimy ze wersję z 4-stopniową skrzynią automatyczną. Niestety, zakup tego auta nie jest łatwy, bo na auto z salonu czeka się dość długo, a na rynku wtórnym Jimny IV nie jest jeszcze zbyt popularny. Czy warto włożyć trochę wysiłku w poszukiwania? Sprawdź, jak Jimny wypadł w naszym teście.

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.