Skoda Superb III
00:00
00:00

Łukasz Borowicz

29 grudnia 2020

Skoda Superb III – wygodna i dynamiczna limuzyna

Eleganckie i dynamiczne auto, które doskonale sprawdzi się zarówno jako przestronne auto rodzinne, jak i samochód służbowy prezesa. To właśnie Skoda Superb III. Od 2015 roku produkowana jest w wersji liftback i kombi. W 2019 roku do oferty dołączyły wersje Plug-In Hybrid oraz uterenowiona – Scout.

Jazda tym modelem Skody to czysta przyjemność. Na komfort kierowcy dodatkowo może wpływać fakt, że Superb otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa NCAP.

Krok w stronę elektromobilności

Wersję hybrydową typu plug-in wyposażono w silnik benzynowy 1.4 l TSI o mocy 156 KM oraz elektryczny o mocy 116 KM. Cały zestaw generuje 218 KM co wydaje się wystarczającą mocą. 

Skoda Superb z silnikami benzynowymi

Wśród bardziej konwencjonalnych rozwiązań znajdziemy silniki benzynowe o pojemności od 1.4 l do 2.0 l o mocy od 125 do 280 KM. Wszystkie mają turbinę i bezpośredni wtrysk, ale niezbyt dobrze współpracują z instalacją LPG. Podstawowa jednostka 1.4 l generuje 125 lub 150 KM. To poprawiona wersja silników, z paskiem rozrządu zamiast łańcucha i bez problemów znanych z poprzednich generacji, tj. wadliwego rozrządu oraz pękających tłoków i pierścieni.

Skoda Superb III
Skoda Superb trzeciej generacji w wersji kombi

W oparciu o wcześniejszą jednostkę powstał silnik 1.5 l TSI. Różni się on od poprzednika nie tylko pojemnością. Zyskał wtrysk o ciśnieniu aż 350 barów, turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz filtr cząstek stałych GPF. Wszystko po to, by dostosować go do nowych norm spalania. 

Silnik 1.8 l TSI o mocy 180 KM zadowoli nas swoją dynamiką i spalaniem. Warto jednak pamiętać, że w dużej mierze uzależnione jest ono od kierowcy. Z kolei 2.0 l TSI dostępny jest w wariantach o mocy 220, 272 i 280 KM. Rewelacyjna jednostka, która w najmocniejszej wersji rozpędza się do setki w 5,5 sekundy, utrzymując przy tym stosunkowo niezłe spalanie. 

Jednostki wysokoprężne

W przypadku silników Diesla do wyboru pojemność 1.6 l oraz 2.0 l. Mniejsza zagwarantuje niskie spalanie, ale raczej nie da radości z dynamicznej jazdy. Większa z jednostek dostępna jest w wariantach mocy 150 i 190 KM. Żaden z silników wysokoprężnych w tym modelu nie jest przesadnie awaryjny, choć mogą pojawiać się w nich usterki typowe dla diesli: zapchany DPF, problemy z turbiną czy dwumasowym kołem zamachowym.

Silniki Diesla cieszą się dużą popularnością pośród nabywców Skody Superb

Ile kosztuje Skoda Superb 3?

W ogłoszeniach z 2020 roku można znaleźć Superba w cenie od 44 do nawet 200 tys. złotych. Trudno się dziwić, skoro dość często zdarzają się auta maksymalnie wyposażone z mocnymi silnikami i dodatkowo napędem na cztery koła.

Warto jednak pamiętać, że auto jest także nadal dostępne na rynku pierwotnym – w salonie zapewne można skonfigurować droższą wersję. Czy warto zdecydować się na ten model Skody? Sprawdź, jakie zrobiła na nas wrażenie. 

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.