30 lipca 2021

Skoda Fabia wyceniona. Podstawa za mniej niż 60 tys. zł.

Skoda Fabia

Po długich miesiącach Skoda Fabia wreszcie trafiła do cenników. Za podstawową wersją auta trzeba zapłacić 59 100 zł. Choć pod maska pracować w niej będzie silnik trzycylindrowy standardowe wyposażenie jest naprawdę bogate. Niestety, wystarczy dobrać kolor nadwozia by 60 tys. pękło.

Stworzenie auta na nowo było konieczne, bo do budowy nowej Fabii wykorzystano platformę MQB– A0, tę samą, na której powstaje m.in. Skoda Scala i Kamiq, a także VW Polo czy Seat Ibiza. Nowa platforma z kolei oznacza, że czwarta Skoda Fabia IV generacji znacznie urosła.

Auto jest aż o 11 cm dłuższe i niemal 5 cm szersze. Rozstaw osi zyskał niemal 10 cm i wynosi teraz 2564 mm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 380 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1190 l. Więcej o Skodzie Fabii pisaliśmy TUTAJ.

Tylko benzyna

Wiadomo także, że pod maską dostępne będą wyłącznie silniki benzynowe. Żadnych hybryd, żadnych elektryków, żadnych silników wysokoprężnych. Wszystkie mają także tylko trzy cylindry. Podstawowy silnik ma zaledwie litr pojemności, jest wolnossący, nie ma żadnej turbiny ani kompresora. Ma za to wtrysk wielopunktowy MPI (Multi Point Injection). Mimo swoich rozmiarów silnik jest trwały i z powodzeniem stosowany od wielu lat w innych modeli koncernu. Tym razem jednak przeszedł kilka modyfikacji i otrzymał nazwę EVO.

Pozostały silniki TSI także z przydomkiem EVO mają już turbosprężarkę ale też mają tylko trzy cylindry. Przede wszystkim posiadają bezpośredni wtrysk paliwa a cylindry powlekane plazmowo. Zastępują one żeliwne tuleje cylindrowe, co ma zmniejszyć tarcie wewnętrzne. Efekt to niższe zużycie paliwa oraz emisja CO2.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 MPI (80 KM, 93 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 15,5 s, prędkość maksymalna: 179 km/h, śr. zużycie paliwa: 5,5 l/100 km,
  • 1.0 TSI (95 KM, 175 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, śr. zużycie paliwa: 5,6 l/100 km,
  • 1.0 TSI (110 KM, 200 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, śr. zużycie paliwa: 5,6 l/100 km,
  • 1.0 TSI (110 KM, 200 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, śr. zużycie paliwa: 6,0 l/100 km.

W niedalekiej przyszłości do oferty zostanie wprowadzony turbodoładowany silnik R4, 1.5 TSI EVO o mocy 150 KM i 250 Nm Dostępny będzie z 7-biegow przekładnią dwusprzęgłową DSG.

Napęd tylko na przód

Fabia z silnikiem 1.0 MPI 80 KM i manualną skrzynią biegów kosztuje poniżej 59 100 zł.

Auto z mocniejszym silnikiem 1.0 TSI 95 KM kosztuje: 66 150 zł (Ambition), 73 150 zł (Style), natomiast z 1.0 TSI 110 KM – 64 100 zł (Active), 67 650 zł (Ambition) i 74 650 zł (Style).

Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni DSG wynosi 5000 zł.

Wyposażenie na 3 poziomach

Bazowe wyposażenie Skody Fabii, czyli Active obejmuje m.in.: asystenta pasa ruchu, kontroli odstępu, awaryjnego hamowania, klimatyzację manualną, 6,5-calowy ekran dotykowy, USB-C, system Bluetooth, szyby elektryczne sterowane z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, światła LED do jazdy dziennej oraz system wykrywający zmęczenie kierowcy.

Dopłata do wersji drugiego poziomu Ambition oznacza pojawienie się m.in.: tempomatu, 8-calowego ekranu multimedialnego, parasolki w drzwiach kierowcy, sześciu głośników, hamulców tarczowych z tyłu oraz tylnych czujników parkowania.

W najbogatszej wersji Style klient otrzymuje dodatkowo m.in.: możliwość bezukluczykowego uruchamiania silnika, dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektryczne szyby z tyłu, oświetlenie nastrojowe wnętrza, nawiewy w drugim rzędzie, podłokietnik, 16-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane spryskiwacze oraz kamerę cofania.

 

Skoda Fabia - GALERIA

Skoda Fabia IV i jej 351 litrowy bagażnik
Skoda Fabia IV
Skoda Fabia IV, czyli nowa Fabia
Skoda Fabia IV
Skoda Fabia
Skoda Fabia IV