23 sierpnia 2023

Selgros wybuduje w Polsce sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych

Selgros
Zdjęcie: ChargeEuropa

Transgourmet Polska – właściciel hipermarketów Selgros – podpisał umowę z firmą ChargeEuropa na budową stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Wcześniej o swoich planach w zakresie punktów ładowania elektryków informowała również sieć sklepów Biedronka.

ChargeEuropa to polska spółka zajmująca się miejskim ładowaniem pojazdów elektrycznych. Ma ona być odpowiedzialna za wybudowanie instalacji oraz obsługę stacji ładowania pojazdów elektrycznych na parkingach wszystkich sklepów Selgros w naszym kraju, których obecnie jest 19.

W bazie Transgourmet Polska znajduje się obecnie 2,2 mln zarejestrowanych klientów (TUTAJ przeczytasz o rozwoju elektryków).

Selgros: współpraca z ChargeEuropa

„Zdecydowaliśmy się na współpracę z ChargeEuropa w zakresie naszej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych, ponieważ ich model biznesowy dał nam pewność, że mogą rozwijać się razem z nami, nawet na wczesnych etapach rozwoju rynku pojazdów elektrycznych w Polsce" – mówi Bartłosz Jankowiak, dyrektor działu technicznego w Selgros Cash&Carry.

„Widzieliśmy, jak pomyślnie zrealizowali projekt w zeszłym roku w naszym sklepie w Warszawie na Puławskiej, co dało nam pewność, że mogą rozszerzyć ten model biznesowy w całym kraju" – dodaje Jankowiak.

W ramach umowy ChargeEuropa zainstaluje stacje ładowania pojazdów elektrycznych w dobrze widocznych i łatwo dostępnych miejscach dla klientów Selgros – czytamy na portalu elektromobilni.pl.

Selgros: ładowarki w dogodnych miejscach

„Nie trzeba będzie szukać ładowarek na tyłach budynku, będziemy widoczni od momentu przybycia do sklepu. Z naszych obserwacji wynika, że klienci, którzy chcą naładować auto, miewają czasami trudności ze znalezieniem dokładnej lokalizacji stacji ładowania EV w danym miejscu. Chcemy, aby ten problem zniknął" – dodaje Euan Wheatley, COO ChargeEuropa.

Przypomnijmy, że stacje ładowania przy sieci swoich sklepów ma już Lidl, a podobny projekt w Polsce rozpoczęła wdrażać Biedronka. Duże sieci i galerie handlowe będą musiały włączyć się w zieloną i bezemisyjną transformację transportu. Zgodnie z unijnym prawem, już od 2025 r. będą musiały wybudować nawet tysiące punktów ładowania przy swoich obiektach w całej Polsce.

Unijne regulacje zakładają, że każdy budynek niemieszkalny, niebędący własnością małego lub średniego przedsiębiorstwa, a jednocześnie mający więcej niż 20 stanowisk postojowych, będzie musiał dysponować minimum jednym punktem ładowania oraz niezbędną infrastrukturę na minimum jednym na pięć stanowisk postojowych (TUTAJ przeczytasz, jak będzie wyglądało użytkowanie aut po 2035 roku).

To zmiana, która obejmie zatem m.in. największe sieci handlowe.