Seat Exeo – świetne auto do szybkiej jazdy
Model produkowany od 2009 do 2013 roku ma dość sztywno zestrojone zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy. Nie wszystkim przypadnie do gustu, szczególnie podczas jazdy miejskiej.
Dostępne silniki
Silniki benzynowe Seata Exeo można podzielić na te klasyczne i bardziej nowoczesne. W pierwszej grupie znajdziemy:
- 1.6 l MPI o mocy 102 KM, cieszące się opinią niezawodnej i pancernej jednostki; doskonale współpracującej z LPG,
- 1.8 l turbo o mocy 150 KM, oprócz niezawodności gwarantuje też dobre osiągi. Czasami może mieć problemy ze zbyt dużym zużyciem oleju, a przed zakupem warto dobrze wsłuchać się w pracę rozrządu.
Bardziej nowoczesne jednostki w tym modelu to znane silniki TSI:
- 1.8 l TSI o mocy 120 lub 160 KM,
- 2.0 l TSI o mocy 200 lub 211 KM.
Silniki z oznaczeniem TSI mają bezpośredni wtrysk i turbinę. Dlatego może pojawić się w nich problem z nagarem zbierającym się na zaworach. W mniejszym silniku 1.8 l TSI kłopotów może przysporzyć także napinacz łańcucha rozrządu, a w 2.0 TSI – pompa paliwa.
Kupując Seata Exeo z silnikiem Diesla, możemy wybrać niezniszczalne 2.0 TDI w trzech wariantach mocy: 120, 143 i 170 KM. Należy zwrócić uwagę na dokładne oznaczenie silnika, w przypadku 2.0 TDI CR mamy do czynienia z zasilaniem Common Rail, a to oznacza, że silnik nie ma problematycznych pompowtryskiwaczy.
Silnik nadal może przysporzyć nam problemów, ale będą one związane raczej z osprzętem: DPF-em, dwumasowym kołem zamachowym czy turbosprężarką, w przypadku aut o większym przebiegu.
Ile kosztuje Seat Exeo?
W 2020 ceny tego modelu zaczynają się już od 15 tys., jednak żeby móc przebierać w ofertach warto przygotować przynajmniej 18 – 19 tys. Najdroższy z egzemplarzy na OTOMOTO to sportowa wersja ST, która kosztuje 37 tys. złotych . Jesteś zainteresowany Seatem Exeo? Poznaj go lepiej, oglądając nasz film .