8 marca 2023

Samochody nowe – luty’23. BMW najbardziej popularną marką na OTOMOTO

2023 BMW X5

Samochody nowe. Luty przyniósł zmianę lidera w rankingu zainteresowania potencjalnych kupujących. Jeszcze w styczniu, najwięcej wyświetleń odnotowały różne modele marki Audi, ale drugi miesiąc roku należał już do BMW.

Oferty tej marki wygenerowały 11,1 proc. wyświetleń ofert. Trzecie miejsce pod względem popularności to ogłoszenia Mercedes-Benz.

Wg danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w lutym zarejestrowano w Polsce prawie 15 proc. więcej nowych samochodów niż przed rokiem i o blisko 10 proc. więcej niż w styczniu. Eksperci podkreślają, że zauważalnie poprawiła się dostępność samochodów w salonach, a także skraca czas oczekiwania na nowe zamówienia. To daje powody do delikatnego optymizmu, chociaż oczywiście nie znikają problemy. Trwa wojna w Ukrainie, a inflacja również nie daje o sobie zapomnieć. Zatem wyniki sprzedaży samochodów na koniec roku mogą jeszcze podlegać wielu zawirowaniom.

Na OTOMOTO, ranking marek wygrało w lutym BMW, ale już w rankingu konkretnych modeli, 1. miejsce należało do Skody Octavii (1,5 proc. wyświetleń ogłoszeń). Tym samym Skoda wyprzedziła wielomiesięczną liderkę zainteresowania, czyli Kia Sportage (1,4 proc. wyświetleń).

Takim samym zainteresowaniem użytkowników cieszyła się Cupra Formentor. Na dalszym miejscu w lutym uplasowało się BMW Serii 5, Mercedes-Benz GLC, Skoda Superb i Toyota Corolla. Ta ostatnia marka pozostaje liderem na rynku pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych, chociaż akurat w lutym, najczęściej rejestrowanym modelem była Toyota Yaris. Jeżeli zaś chodzi o dostępność na rynku nowych samochodów osobowych, to na OTOMOTO najwięcej ofert sprzedaży dotyczyło Volkswagena T-Roc (2,1 proc. wystawionych ogłoszeń), a na drugim miejscu BMW Serii 5 (2,0 proc. ogłoszeń).

Sto tysięcy to nie jest dużo

Najwięcej ofert sprzedaży w lutym to samochody za 100 – 200 tys. złotych (45,6 proc. wystawionych ogłoszeń). Kolejne 40,4 proc. ofert to pojazdy za ponad 200 tys. złotych. I tymi ostatnimi najczęściej interesowali się potencjalni kupujący (50 proc. wyświetleń).

Niezmiennie jeśli samochody nowe, to w automacie. Takie oferty odnotowały blisko 80 proc. wyświetleń. Analogicznie zdecydowana większość potencjalnych kupujących wybiera silnik benzynowy (60,4 proc. wyświetlonych ogłoszeń). Pojazdy niskoemisyjne (hybrydy i elektryczne) odnotowały w lutym 18,5 proc. wyświetleń ofert.

Nie maleje zainteresowanie SUV-ami. Ponad połowa wyświetlonych ogłoszeń samochodów nowych to właśnie ten rodzaj nadwozia. Na drugim miejscu znalazły się sedany (14,3 proc. wyświetleń), a na trzecim miejscu modele kombi (9,3 proc. wyświetleń). Popyt generuje podaż, bo podobnie wygląda dostępność samochodów osobowych nowych. Z tą różnicą, że w ofercie sprzedających na 3. miejscu znalazły się w lutym samochody nowe w segmencie aut kompaktowych (11,1 proc. wystawionych ogłoszeń).

Samochody nowe – luty’23 - GALERIA