10 lipca 2023

SAIC wybuduje w Europie fabrykę dla elektrycznych modeli MG

Chiński koncern samochodowy SAIC planuje budowę fabryki pojazdów elektrycznych w Europie. Firma nie podała jeszcze lokalizacji wiadomo jednak, że chce na Starym Kontynencie montować swoje modele elektryczne MG. SAIC ma obecnie swoje fabryki w m. in. Chinach Tajlandii, Indonezji i Indiach.

Koncern SAIC jest aktywny poza Chinami z markami samochodów osobowych MG Motor i pojazdów użytkowych Maxus. Według danych Reutersa, MG Motor stanowi obecnie około 70% wszystkich pojazdów sprzedawanych przez SAIC poza Chinami. SAIC podał, że w pierwszym kwartale 2023 roku na oferowane przez niego modele za granicą skusiło się 530 000 klientów, co oznacza wzrost o 40% rok do roku. Natomiast sprzedaż pojazdów MG w Europie zwiększyła się ponad dwukrotnie, do 115 000 sztuk w pierwszej połowie roku – donosi serwis elektromobilni.pl.

Od kilku lat MG rozwija swoją ofertę pojazdów w Europie. Jednak auta wciąż produkuje w Chinach. Najnowszym przykładem jest elektryczny roadster MG Cyberster, który marka zaprezentowała na targach Auto Shanghai w tym roku. Auto ma zostać wprowadzone na rynek w Europie Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii latem 2024 r. Modele MG4 i MG5 są już tam dostępne. Podobnie jak MG ZS EV.

Wobec ostatnich ustaleń Parlamentu Europejskiego, które zapowiadają zaostrzenie zasad funkcjonowania wytwórców elektryków na naszym kontynencie, chińskie firmy starają się przenosić swoją produkcję do Europy. Przed kilkoma dniami pojawiła się informacja o planowanej inwestycji giganta bateryjnego CATL, teraz na podobny krok decyduje się SAIC.

Jak donosi Reuters, SAIC szacuje, że jego sprzedaż zagraniczna może przekroczyć 1,2 miliona sztuk w 2023 roku. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych 18 miesięcy na całym świecie pojawi się ponad dziesięć nowych modeli pod marką MG. Grupa ma już zakłady produkcyjne poza Chinami – w Tajlandii, Indonezji i Indiach.

Według danych China Passenger Car Association, SAIC był największym eksporterem wśród wszystkich chińskich producentów samochodów w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku. Dane pokazały, że Wielka Brytania, Meksyk, Australia i Indie były jednymi z największych rynków zagranicznych.