Saab 9-3 II w wersji cabrio
00:00
00:00

Łukasz Borowicz

28 grudnia 2020

Saab 9-3 II – wyjątkowe i niezawodne auto

Mówi się, że jak ktoś raz przejedzie się Saabem, już zawsze będzie chciał nim jeździć. Wystarczy jedna przejażdżka, by Saab 9-3 II generacji pozwolił rozumieć, skąd wzięło się to powiedzenie. Ten model oferuje nam komfort, wysokie poczucie bezpieczeństwa i dobry wybór solidnych silników. 

Saab 9-3 drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2011, nie jest często spotykany na polskich drogach. To dodatkowo sprawia, że jego kierowca może poczuć się wyjątkowo. 

Wybór silników

Jednym z największych atutów Saaba są jego silniki. Wśród jednostek benzynowych mamy do wyboru:

  • wolnossące silniki o pojemności 1.8 l „i” o mocy 122 KM
  • 1.8 l „t”, które mimo oznaczenia mają pojemność 2.0 l oraz moc 150 KM
  • 2.0 l „t” o mocy 175 KM
  • 2.0 l „T” o mocy 210 KM – w przypadku dwóch ostatnich silników mała lub duża litera T oznacza mniejszą lub większą turbosprężarkę.
  • 2.8 l V6 T o wariantach mocy: 230, 250, 255 lub 280 KM

Dodatkowo, silniki 1.8t i 2.0t dostępne są także w wersji Biopower, przeznaczonej do jazdy na paliwie E85, które w Polsce jest niedostępne. Warto jednak wiedzieć, że w tych silnikach sprawdzi się także paliwo 95.

Najważniejsze jest jednak to, że każdy z silników Saaba 9-3 jest godny polecenia. Silniki 1.8 l i 2.0 l są niezawodne i chętnie współpracują z instalacjami LPG. Z kolei najsłabsza z jednostek jest pancerna, ale dla niektórych może okazać się niewystarczająco dynamiczna.

Saab 9-3
Saab 9-3 drugiej generacji dostępny był w czterech wersjach nadwozia: hatchback, cabrio, sedan i widoczny na obrazku kombi

Saab 9-3 II dostępny jest także z silnikiem Diesla. Znajdziemy tu jednostki o pojemnościach 1.9 l i 2.2 l, o mocy od 120 do 180 KM. Wszystkie silniki wysokoprężne w Saabie uznawane są za niezawodne, a przy tym gwarantują niewielkie spalanie. Mogą pojawić się w nich charakterystyczne dla Diesli problemy związane z kołem dwumasowym, filtrem DPF, zaworem EGR, a także klapami wirowymi w kolektorze. 

Ile kosztuje Saab 9-3 II?

Znalezienie dobrego egzemplarza Saaba może nie należeć do najprostszych zadań, ale z pewnością warto go szukać. Sporo z nich  niestety jest mocno skorodowanych i zniszczonych. Dlatego ceny 9-3 na rynku wtórnym zaczynają się już 7 do 75 tys. złotych. Jakich wrażeń można spodziewać się po jeździe tym autem? Przekonaj się, oglądając nasz film.

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.