Renault Twingo III – małe i zwrotne auto miejskie
Renault Twingo III, produkowane w latach 2014-2018, jest do tego znacznie nowocześniejsze niż poprzednie generacje, bardzo zwrotne, co znacznie ułatwi manewrowanie w miejskich warunkach.
Jednak trzecia generacja Twingo w niczym nie przypomina swojego pierwowzoru z początku lat 90-tych. Auto zbudowano wspólnie z Daimlerem, na platformie Smarta. Przez to straciło jednobryłowe nadwozie, a proporcje uległy zmianie. Co więcej silnik z przodu powędrował na tył. Wielu się śmiało, że to najmniejsze tylnonapędowe auto w sprzedaży. Choć silnik umieszczony jest tuż przy tylnej osi, to jednak Twingo nie stało się autem sportowym i nadal bardzo trudno było wyprowadzić je z równowagi.
Wybór silników
Skoro mamy do czynienia z małym miejskim samochodem, nie możemy się spodziewać, że pod maską Twingo znajdziemy silniki o dużych pojemnościach. Wśród silników Twingo znajdziemy tylko jednostki z trzema cylindrami. Wszystkie mają pośredni wtrysk paliwa i zapewniają przyzwoitą dynamikę jazdy. Pamiętajmy, że to mały i lekki samochód.
Wolnossąca jednostka 1.0 l SCe o mocy 70 KM. Trudno nazwać ten silnik bardzo dynamicznym, ale jest całkiem zadowalający zarówno pod kątem spalania, jak i przyspieszania. Na nieco lepszą dynamikę możemy liczyć w przypadku silnika 0.9 l Tce o mocy 90 KM. Tutaj jednak spalanie mocno uzależnione jest od stylu jazdy. W przypadku kierowcy z ciężką nogą może być nawet dwukrotnie wyższe niż u osób, które cenią sobie spokojną jazdę.
Dobrą wiadomością może być fakt, że oba silniki dobrze znoszą zasilanie gazem LPG. Znalezienie jednak miejsca na nawet niewielka butlę z gazem, graniczy z cudem.
Przez krótki czas produkowano także wersję usportowioną: Twingo GT z silnikiem 0.9 l Tce o mocy 110 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Tych aut na rynku wtórnym jest jednak znacznie mniej.
Ile kosztuje Renault Twingo III?
Na rynku wtórnym można znaleźć bardzo zróżnicowane egzemplarze Renault Twingo III. Ich ceny mieszczą się w przedziale od 19 do 43 tys. złotych. Przy regularnych wymianach oleju i dbałości o stan paska rozrządu, Twingo nie powinno zaskoczyć nas żadnymi spektakularnymi usterkami. Chcesz dowiedzieć się więcej o Renault Twingo III? Sprawdź, jak wypadło w naszym teście.