00:00
00:00

Łukasz Borowicz

28 grudnia 2020

Renault Twingo III – małe i zwrotne auto miejskie

Każdy, kto szuka małego, miejskiego auta do codziennej jazdy powinien wziąć pod uwagę Renault Twingo. Choć to niewielki samochód, w jego wnętrzu wygodnie mogą jechać cztery dorosłe osoby. Do tego świetnie się prezentuje i jest tanie w utrzymaniu.

Renault Twingo III, produkowane w latach 2014-2018, jest do tego znacznie nowocześniejsze niż poprzednie generacje, bardzo zwrotne, co znacznie ułatwi manewrowanie w miejskich warunkach

Jednak trzecia generacja Twingo w niczym nie przypomina swojego pierwowzoru z początku lat 90-tych. Auto zbudowano wspólnie z Daimlerem, na platformie Smarta. Przez to straciło jednobryłowe nadwozie, a proporcje uległy zmianie. Co więcej silnik z przodu powędrował na tył. Wielu się śmiało, że to najmniejsze tylnonapędowe auto w sprzedaży. Choć silnik umieszczony jest tuż przy tylnej osi, to jednak Twingo nie stało się autem sportowym i nadal bardzo trudno było wyprowadzić je z równowagi.

Renault Twingo III
Trzecia generacja Twingo produkowana jest od 2014 roku. Na zdjęciu wnętrze tego małego auta miejskiego

Wybór silników

Skoro mamy do czynienia z małym miejskim samochodem, nie możemy się spodziewać, że pod maską Twingo znajdziemy silniki o dużych pojemnościach. Wśród silników Twingo znajdziemy tylko jednostki z trzema cylindrami. Wszystkie mają pośredni wtrysk paliwa i zapewniają przyzwoitą dynamikę jazdy. Pamiętajmy, że to mały i lekki samochód. 

Wolnossąca jednostka 1.0 l SCe o mocy 70 KM. Trudno nazwać ten silnik bardzo dynamicznym, ale jest całkiem zadowalający zarówno pod kątem spalania, jak i przyspieszania. Na nieco lepszą dynamikę możemy liczyć w przypadku silnika 0.9 l Tce o mocy 90 KM. Tutaj jednak spalanie mocno uzależnione jest od stylu jazdy. W przypadku kierowcy z ciężką nogą może być nawet dwukrotnie wyższe niż u osób, które cenią sobie spokojną jazdę. 

Dobrą wiadomością może być fakt, że oba silniki dobrze znoszą zasilanie gazem LPG. Znalezienie jednak miejsca na nawet niewielka butlę z gazem, graniczy z cudem.

Przez krótki czas produkowano także wersję usportowioną: Twingo GT z silnikiem 0.9 l Tce o mocy 110 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Tych aut na rynku wtórnym jest jednak znacznie mniej.

Renault Twingo III
Renault Twingo III świetnie się prezentuje również w wersji usportowionej

Ile kosztuje Renault Twingo III?

Na rynku wtórnym można znaleźć bardzo zróżnicowane egzemplarze Renault Twingo III. Ich ceny mieszczą się w przedziale od 19 do 43 tys. złotych. Przy regularnych wymianach oleju i dbałości o stan paska rozrządu, Twingo nie powinno zaskoczyć nas żadnymi spektakularnymi usterkami. Chcesz dowiedzieć się więcej o Renault Twingo III? Sprawdź, jak wypadło w naszym teście.

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.