28 maja 2020

Redukcje kosztów i etatów – czy udało się tego uniknąć?

Czy będą konieczne redukcje kosztów i etatów? Jak okres lockdownu i pandemia COVID-19 wpłynęły na postrzeganie rzeczywistości przez największych graczy na polskim rynku handlu pojazdami? Jaką strategię na najbliższe miesiące i lata obierze jeden z czołowych sprzedawców aut używanych? Gościem OTOMOTO tym razem jest Konrad Jaśkiewicz, country business development manager AAA Auto.

Jak pandemia wygląda z perspektywy firm?

Zasłona strachu, po ponad dwóch miesiącach od początku pandemii, nieco opadła. Niestety konsekwencje, jakie niesie za sobą COVID-19, będą niezwykle dotkliwe dla wielu firm. 

“Od półtora roku nasza firma była na niepohamowanej ścieżce wzrostu. Wzrost był równy, ale spektakularny. Na przykład notowaliśmy nawet 100% wzrostu mówiąc o perspektywie rok do roku. I nagle stało się to, na co nikt nie mógł być przygotowany. Sprzedaż zanurkowała. Mówimy tu o spadkach na poziomie około 65%” wspomina Konrad Jaśkiewicz. 

Czy czas na przenosiny do Internetu?

Jeszcze przed lockdownem obecność firmy w Internecie była niezwykle istotna. W rezultacie pandemii koronawirusa transformacja cyfrowa nabrała jeszcze większego rozpędu i na ten moment działanie online jest często jedynym sposobem na kontynuowanie swojego biznesu. Podobnie sądzi Jaśkiewicz:

“Część naszego biznesu była skierowana na zaznaczanie naszej obecności w przestrzeni internetowej. Dlatego wybuch epidemii niewiele zmienił. My realizujemy plan, który przyjęliśmy i się go trzymamy”  

Zainteresowany? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym webinarze prowadzonym przez Marcina Domagałę!

Webinar redukcje kosztów i etatów