Piaskowanie felg

Agata Grabkowska

30 września 2021

Piaskowanie felg – czym jest i jakie daje efekty?

Wraz z upływem czasu na felgach pojawia się rdza i purchle, a lakier lub farba zaczynają się łuszczyć. Z tego względu, wielu z nas po jakimś czasie zaczyna myśleć o renowacji felg. W procesie ich odświeżenia dokładne i fachowe oczyszczenie felg ma ogromne znaczenie. Od jego wykonania zależy, czy felga będzie miała gładką powierzchnię oraz czy farba będzie do niej równomiernie przylegać. Dlatego gdy podejmujemy się renowacji, piaskowanie kół jest podstawą.

Dlaczego warto zastosować piaskowanie przy renowacji felg?

W procesie renowacji felg kluczowe jest ich przygotowanie do malowania. Tylko na idealnie oczyszczonych i wygładzonych obręczach nowa farba będzie spełniała swoje zadanie, a i prezencja ich będzie bardziej atrakcyjna dla oka. 

Na czym polega piaskowanie?

Piaskowanie to proces, do którego wykorzystuje się wysokie ciśnienie powietrza oraz specjalny, drobno zmielony piasek, który złuszcza wierzchnią warstwę materiału i wygładza powierzchnię. Ścierniwo dostaje się do trudno dostępnych miejsc i szczelin usuwając niepożądane osady. Taka metoda oczyszczania metalowych elementów jest najbardziej skuteczna i precyzyjna. Domowe sposoby (papier ścierny) nigdy nie przyniosą tak dobrych rezultatów jak piaskowanie. 

Po przeprowadzonym piaskowaniu oczyszczona ze wszystkich zanieczyszczeń powierzchnia jest jednolicie wygładzona, także w miejscach trudno dostępnych. Staranne, szczegółowe i skuteczniejsze czyszczenie oznacza, że do takiej powłoki lepiej będzie przylegała nowa warstwa farby, niż po ręcznym bądź mechanicznym czyszczeniu. 

Piaskowanie felg

Ile kosztuje piaskowanie felg?

Koszt renowacji felg uzależniony jest od ich rozmiaru. Za piaskowanie i malowanie metodą proszkową zapłacimy 70-200 zł za obręcz. 

Przypominamy, że jeśli zdecydujesz się na odnowienie felg, to najpierw oceń ich stan. Jeśli felgi są pogięte, mają uszkodzony rant, zarysowania od wciskania kołpaków, konieczna będzie ich naprawa w specjalistycznym zakładzie. Dopiero wyprostowane i wygładzone obręcze będziesz mógł poddać procesowi renowacji.   

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.