26 stycznia 2021

Peugeot 508 – solidny i przestronny

Peugeot 508, choć duży i dobrze wykonany, nie sprzedawał się tak dobrze jak jego niemieccy konkurenci. Pierwsza generacja modelu, produkowana w latach 2010 – 2018, z pewnością jednak zasługuje na uwagę. Powinien zainteresować szczególnie osoby, które poszukują solidnego auta z silnikiem Diesla. Podczas jazdy może zaskoczyć nas dość twardo zestrojone zawieszenie, utrzymane w lekko sportowym stylu.

Peugeot 508 – jaki silnik wybrać?

Wśród silników Peugeota 508 znajdziemy nie tylko silniki benzynowe i wysokoprężne, ale także jedną jednostkę hybrydową. W przypadku benzyny staniemy przed wyborem pomiędzy wolnossącym 1.6 l VTi o mocy 120 KM oraz turbodoładowanym 1.6 l THP o mocy od 155 do 165 KM. Wszystkie benzynowce mają wtrysk bezpośredni, co utrudni ewentualną instalację LPG. Warto pamietać, że silniki benzynowe w tym modelu mają też problemy z łańcuchowym układem rozrządu.

Lepszym rozwiązaniem w przypadku Peugeota 508 będą Diesle. W gamie silników wysokoprężnych znajdziemy:

  • 1.6 l o mocy 112 – 120 KM,
  • 2.0 l o mocy 140 – 163 KM,
  • 2.2 l o mocy 204 KM, zarezerwowany dla wersji GT.

Silniki 1.6 l oraz 2.0 l są równie udane. Jednostka 2.2 l może narazić właściciela na wyższe koszty utrzymania, głównie z powodu droższego osprzętu oraz niewielkiej popularności na rynku. Tak jak w przypadku większości nowoczesnych silników Diesla, dobrze jest zwrócić tu uwagę na sprzęgło z kołem dwumasowym, filtr cząstek stałych, zawór EGR i turbinę. 

peugeot 508

Peugeot 508 dostępny jest w trzech wersjach nadwozia: hatchback, kombi (SW) i sedan. Na zdjęciu wersja RXH, czyli hybryda wyposażona w silnik Diesla i elektryczny

Diesel z hybrydą

Hybrydowy Peugeot 508 to ciekawa wersja, łącząca w sobie silnik elektryczny napędzający tylne koła oraz Diesla odpowiadającego za napęd przedniej osi. W efekcie otrzymujemy dość kreatywne rozwiązanie: podniesione kombi z napędem 4×4.

To rozwiązanie dość rzadkie w całym świecie motoryzacji. Na tyle rzadkie, że sam Peugeot szybko się z tego wycofał. Co do zasady jednak układ jest sprawny, działa i daje naprawdę sporo korzyści.

Ile kosztuje Peugeot 508?

Dzisiaj Peugeot 508 jest dość popularnym autem na rynku wtórnym. Najtańsze egzemplarze z początku produkcji można znaleźć już za ok. 18 tys. złotych. Z kolei ceny nowszych aut tego modelu sięgają nawet 90 tys. złotych. Nie jest też tajemnicą, że 508 boryka się z typowymi dla marki kłopotami z elektroniką. Może i nie są to poważne usterki, jednak ich liczba może irytować. Typowe dla francuskiej marki jest jednak i to, że egzemplarz egzemplarzowi nie jest równy, dlatego wiele zależy, na jakie auto trafimy. 

Poznaj Peugeota 508 lepiej, oglądając nasz film.