12 grudnia 2020

Peugeot 407 – atrakcyjne auto w dobrej cenie

Jego interesujący design od razu przyciąga uwagę. Peugeot 407 produkowany w okresie 2004-2010, w latach sprzedaży cieszył się ogromną popularnością, więc dziś często można spotkać go na rynku wtórnym. To duży, komfortowy i przestronny samochód segmentu D, który może pochwalić się też 5 gwiazdkami uzyskanymi w testach NCAP. 

Peugeot 407 – dostępne silniki

Na popularność Peugeota 407, oprócz atrakcyjnego jak na swoje lata wygląda i przestronnego wnętrza, mogła wpłynąć szeroka gama dostępnych silników. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. 

Wśród silników benzynowych mamy do wyboru pojemności od 1.8 l do 3.0 l, w zakresie mocy od 116 do 211 KM. Wszystkie jednostki benzynowe są wolnossące, dobrze współpracują z instalacją LPG i nie są nadmiernie awaryjne. Silnik 1.8 l nie zadowoli osób, które oczekują dobrej dynamiki, a przy tym nie jest też specjalnie oszczędny. Lepszym wyborem jest tutaj 2.0 l, bo choć nie pochwali się niższym spalaniem niż 1.8 l, gwarantuje przynajmniej lepszą dynamikę. Z kolei silnik 2.2 l jest podobny do mniejszej jednostki, ale jeszcze trochę szybszy.

Kierowcy bardziej wymagający, ale też gotowi na nieco większe wydatki, mogą wziąć pod uwagę silnik V6 o pojemności 3.0 l i mocy 211 KM. Ta jednostka pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 8,4 sekundy.

W ofercie diesli znajdują się silniki o oznaczeniu HDi, o pojemności od 1.6 l do 2.7 l i mocy od 109 do 204 KM. Który jest najlepszy? Silnik 2.0 l można uznać za optymalny. Warto wspomnieć, że cieszy się także najlepszymi opiniami. Jednostka 1.6 l może okazać się za słaba dla tak dużego samochodu, a większe silniki będą droższe w utrzymaniu.

Najczęstsze awarie

Choć Peugeot 407 to całkiem solidne auto, nie można powiedzieć, że jest pozbawione wad i usterek. Jego zawieszenie jest dość trwałe, ale za to hamulce zużywają się dość szybko (ciężki przód). W aucie zdarzają się awarie koła zmiennych faz rozrządu, pompy wspomagania układu kierowniczego czy dolnych sworzni wahaczy. W dieslach trafiają się problemy znane z wielu silników wysokoprężnych: uszkodzenia turbosprężarki, zamachowego koła dwumasowego czy filtra FAP. 

Sporo problemów w tym modelu Peugeota może sprawiać także elektronika. Posiada bardzo czuły moduł BSI, przez co auto staje się nieprzewidywalne. Jeśli na przykład wymienimy żarówki na nieodpowiednie, może to spowodować problemy z działaniem silniczka wycieraczek. I tak na okrągło. 

Do popularnych usterek 407 należą też problemy z klapami nawiewu, centralnym zamkiem, czujnikami ABS czy masą w tylnych lampach. Z kolei wersje SW (kombi) szybko rdzewieją, szczególnie klapie bagażnika. 

Ile kosztuje Peugeot 407?

Choć w czasach produkcji Peugeot 407 był sprzedażowym hitem, egzemplarze z tego modelu dość szybko traciły na wartości. Dzisiaj ceny aut zaczynają się od 4,5 tys. zł. i sięgają ok. 32 tys. złotych. Nie jest to wygórowana cena, biorąc pod uwagę bogate wyposażenie 407.

Co powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na zakup? Sprawdź w naszym teście.