11 grudnia 2020

Peugeot 307 – dobre auto o średniej sławie

Peugeot 307 zdobył tytuł Car of The Year w 2002 roku. Czy to wystarczająca rekomendacja? Pewne jest, że produkowany w latach 2001-2008, do dzisiaj cieszy użytkowników przestronnym wnętrzem i solidnymi silnikami.

Dostępne silniki

Gama silnikowa tego modelu zasługuje na uwagę przede wszystkim ze względu na swoją jakość – wybór żadnej jednostki nie jest obarczony wysokim ryzykiem. Jednostki benzynowe pozbawione są turbin i wtrysków bezpośrednich, a co za tym idzie – problemów, jakie mogą się z nimi wiązać. Wśród silników o pojemności 1.4 l mamy do wyboru ośmiozaworowy o mocy 75 KM lub szesnastozaworowy o mocy 88 KM. Obydwa silniki są dobre, choć nieco za słabe do tego auta. Przy zakupie lepiej wziąć pod uwagę 1.6 l 16V o mocy 109 KM. Bardzo polecany, choć niezbyt oszczędny jest też silnik 2.0 l o mocy 138, 140 lub 177 KM. Jednostki 1.6 l i 2.0 l będą dobrze współpracować z instalacją LPG.

Silniki Diesla w Peugeocie 307 także należą do udanych jednostek. Można tutaj spotkać:

  • 1.4 l HDi o mocy 68 KM,
  • 1.6 l HDi o mocy 90 lub 109 KM,
  • 2.0 l HDi o mocy 90, 107, 109 lub 136 KM.

Ostatnia z nich jest nie tylko bardzo trwała, ale także, mimo sporej pojemność, dość oszczędna. 

Peugeot 307 – najczęstsze awarie

Peugeot nie ma dobrej opinii. Wszystko za sprawą wielu drobnych awarii, na które skarżą się właściciele aut tej marki. W przypadku Peugeota 307 wiele potencjalnych awarii uzależnionych jest od roku produkcji danego egzemplarza. Dużą część z nich udało się usunąć po liftingu w 2005, ale delikatna elektronika nadal pozostała czułym punktem tego modelu. Mogą pojawić się problemy z instalacją wspomagania kierownicy czy wadliwą pompą ABS-u, która powodowała samozapłon. Mimo przeprowadzonej akcji naprawczej, sytuacja ta mocno nadszarpnęła i tak nie idealną opinię, jaka ciągnie się za autami francuskimi. 

Ile kosztuje Peugeot 307?

Peugeot 307, mimo wzorowych zabezpieczeń antykorozyjnych, przestronnego wnętrza i dobrych silników nie może pochwalić się nieposzlakowaną opinią. To sprawia, że auto można kupić w na prawdę dobrej cenie. Co to znaczy? 3 tys. zł. – tyle trzeba zapłacić za egzemplarz z początku produkcji. Po drugiej stronie skali stoją auta za 19 tys. zł. i to tez nie jest dużo. 

Czy warto zdecydować się na Peugeota 307? Sprawdź, jak wypadł w naszym teście.