26 stycznia 2022

Peugeot 1007 – tanie auto, które potrafi zaskoczyć.

Peugeot 1007 w zamyśle konstruktorów miał być nie tylko małym i funkcjonalnym samochodem miejskim. Miał sprawić, że wychodzenie z auta na ciasnym parkingu stanie się bajecznie proste. A wszystko za sprawą odsuwanych bocznych drzwi.

Rozwiązanie znane z samochodów dostawczych i vanów przeszczepiono do miejskiego auta segmentu A po raz pierwszy. Efekt? Wygodne wsiadanie, przestronne wnętrze i możliwość otwierania drzwi nawet na ciasnym parkingu. A warto dodać, że same drzwi są w Peugeocie 1007 dość duże.

Peugeot 1007

Zaskakujący w tym niewielkim aucie jest też bagażnik. Potrafi zmieścić 178 litrów, co w tym segmencie to wynik więcej niż dobry. Po przesunięciu foteli jego pojemność zwiększa się do 246 litrów, a po ich przewróceniu i złożeniu (co jest dosyć proste) zyskujemy całkiem pokaźną przestrzeń bagażową.

Peugeot 1007 do seryjnej produkcji wszedł w 2004 roku i bez większych zmian produkowany był do 2009 roku.

Peugeot 1007 – dostępne silniki

Nowatorskie podejście do zaprojektowania bryły nadwozia oraz wnętrza nie miały swojego dalszego ciągu przy projektowaniu napędu. Tutaj postawiono na tradycyjne rozwiązania. Wszystkie jednostki są znane z innych modeli Peugeota. Mają 4 cylindry ułożone w rzędzie i nie są dość skomplikowane w eksploatacji.

Pod maską Peugeota 1007 znajdziemy silniki benzynowe:

  • 1.4 l. o mocy 73 lub 88 KM
  • 1.6 l. o mocy 109 KM.

Oba mają pośredni wtrysk paliwa i rozrząd napędzany paskiem. Są proste i trwałe, ale niezbyt oszczędne. Mogą też spalić trochę oleju i trzeba liczyć się z awariami sond lambda, alternatorów czy cewek zapłonowych.

Peugeot 1007

Zaskakujące, ale pod maskę Peugeota 1007 trafiały także silniki Diesla:

  • 1.4 l. HDI o mocy 68 KM – słaby i mało dynamiczny silnik, aż trudno się domyślić, że skrywa pod maską turbosprężarkę. Ma jednak swoje zalety konstrukcyjne – nie ma w nim filtra DPF ani koła dwumasowego, a turbina pozbawiona jest zmiennej geometrii. W połączeniu z niskim spalaniem, jakie oferuje, to dobre rozwiązanie. Wymaga jednak od kierowcy cierpliwości.
  • 1.6 l. o mocy 109 KM – to udana jednostka, jednak miewa problemy z awariami podkładek pod wtryskiwaczami, EGR-em czy zapychającym się DPF-em.

Ile kosztuje Peugeot 1007?

Peugeot 1007 może przyciągać osoby, które szukają nietypowego, nadal dobrze wyglądającego małego miejskiego auta, a przy tym mają mocno ograniczony budżet – ceny na rynku wtórnym w 2022 roku mieszczą się w przedziale od 6 do 13 tys. złotych.

Czym jeszcze zaskoczy cię Peugeot 1007? Dowiedz się, oglądając nasz test.