9 grudnia 2020

Opel Astra J – atrakcyjny i komfortowy samochód

Przyjemne, precyzyjne, a jednocześnie komfortowe w prowadzeniu auto – to właśnie Opel Astra J. Czwarta generacja tego modelu produkowana była w latach 2009-2016, z wyjątkiem GTC i sedana, których produkcja była kontynuowana jeszcze po 2016 roku.

Bogata oferta solidnych silników w połączeniu z atrakcyjnym wyglądem sprawiają, że Astra J z pewnością zasługuje na uwagę.

Opel Astra J – dostępne silniki

W palecie silników benzynowych Opla Astry J znajdziemy jednostki o pojemności 1.4 l, 1.6 l oraz 2.0 l, generujące moc od 87 do 280 KM. Wolnossące 1.4 l o mocy 87 KM, nieco mocniejsze Twinport Ecotec 1.4 l o mocy 100 KM oraz 1.6 l (115 KM) to z kolei jednostki niezbyt dynamiczne, ale za to niezawodne. Świetnie sprawdzą się u kierowców, którzy nie lubią się spieszyć i cenią sobie niskie koszty eksploatacji. 

Najbardziej popularna i dość powszechnie polecana jednostka w Astrze J to 1.4 l Turbo. Jest dostępna w wariantach mocy 120 i 140 KM. Mamy tu do czynienia z zadowalającą dynamiką, niską awaryjnością oraz całkiem rozsądnym spalaniem. Ewentualne awarie mogą tu dotyczyć odmy (czyli odpowietrzenia skrzyni korbowej) oraz problemów z dwumasowym kołem zamachowym. 

Silnik 1.8 l dostępny jest w trzech wariantach mocy: 170, 180 oraz 200 KM. Najbezpieczniejsza wśród mocniejszych jednostek to 180 KM z wtryskiem pośrednim. Z kolei wersja OPC z silnikiem 2.0 l Turbo o mocy 280 i wtryskiem bezpośrednim gwarantuje świetne osiągi. Niestety z takim silnikiem Astra może i jest dynamiczna, ale to także paliwożerny smok. 

Wszystkie jednostki tego modelu nadają się do montażu instalacji LPG. Dowodem tego niech będzie fakt, ze Astrę J można spotkać z fabryczną instalacją gazową montowaną do silnika 1.4 l Turbo o mocy 140 KM. Jedynie w przypadku silników z wtryskiem bezpośrednim ryzyko rośnie. Co więcej oszczędności w nich mogą okazać się niewystarczające w stosunku do kosztów inwestycji.

Opel Astra GTC - prezentacja podczas Motor Show 2014 w Brukseli

Opel Astra GTC – prezentacja podczas Motor Show 2014 w Brukseli

Diesel – dobry wybór

Astra z silnikiem Diesla pod maską to wybór godny polecenia. Dostępne są pojemności od 1.3 l do 2.0 l, w zakresie mocy od 95 do 195 KM. Silniki te nie powinny sprawiać większych problemów, poza typowymi dla jazdy miejskiej na krótkich dystansach. 

Największą popularnością i dobrą sławą cieszy się jednostka 1.7 l, szczególnie w wariantach 125 i 130 KM. Najmocniejsze silniki w tym modelu to 2.0 l CDTi o mocy 160 i 165 KM, a także w wersji biturbo – 195 KM. Nie trzeba obawiać się o awaryjność tych mocnych i dynamicznych jednostek. Przy zakupie jednak warto zainteresować się stanem filtra DPF i jego czujnika. Zdarza się dość często, że filtry są wycinane, o czym kupujący może nawet nie wiedzieć. A taka modyfikacja jest niezgodna z prawem. 

Ile kosztuje Opel Astra J?

Dużą zaletą Astry czwartej generacji jest jej popularność, dzięki czemu można przebierać w ofertach sprzedaży. Ceny, które znajdziemy w ogłoszeniach wahają się od 16 tys. do 82 tys. złotych. Na co przygotować się przed zakupem Astry J? Dowiedz się, oglądając nasz film.