30 października 2020

Opel Astra H – czy warto kupić to auto?

Opel Astra H to trzecia generacja popularnego kompaktu. Pojawiła się na drogach w 2004 i produkowana była równo przez dziesięć lat – do 2014 roku. W porównaniu do poprzedniej generacji, design auta jest rewolucyjny, a sylwetka znacznie zyskała na dynamice. Ponadczasowy wygląd Astry sprawia, że auto cały czas wygląda dobrze.  

Co jeszcze powinieneś wiedzieć przed zakupem Astry III?

Ile kosztuje Opel Astra H?

Dużym atutem Astry H jest jej cena – niskie są koszty zakupu, jak i eksploatacji. Auto można kupić już od 5 do około 30 tys. złotych. Najwięcej trzeba zapłacić za Opla w wersji cabrio i najmocniejszą odmianę OPC o mocy 240 KM. 

Zawieszenie Astry III jest proste, a w silniku brak drogich i kłopotliwych elementów. To sprawia, że auto jest też tanie w naprawie. Jak na klasyczną konstrukcję benzynową, Astra jest także dość oszczędna w zużyciu paliwa.

Opel Astra H – jaki silnik wybrać?

Paleta silników tego modelu jest szeroka. Silniki benzynowe (4-cylindrowe) maja pojemność od 1,2 l do 2,2 l, zmieniającej się co 200 cm3. Wersja 1,6 i 2,0 występowała w wersji z lub bez turbiny, a silniki o tych samych pojemnościach występowały w różnych wariantach mocy, dając wybór od 80 do 240 KM.

Z kolei w silnikach Diesla wybór ogranicza się do trzech pojemności: 1,9 CDTI (silnik zapożyczony od Fiata), 1,7 CDTI (zapożyczony od Isuzu) oraz 1,3 CDTI własnej konstrukcji.  Moc? W zależności od pojemności od 80 do 150 KM.

Plusy Opla Astry H

Zawieszenie i układ kierowniczy Opla Astry są dość twarde ale precyzyjne, co sprawia, że auto dobrze się prowadzi. Do plusów można zaliczyć ponadczasowy design, niskie koszty eksploatacji oraz możliwość zakupu egzemplarzy z fabryczną instalacją LPG. Astra III odznacza się też niską awaryjnością, dzięki czemu w przypadku napraw możemy spodziewać się raczej zużycia elementów eksploatacyjnych niż awarii.

A jakie wyniki przyniosły nasze testy? Więcej o tym, co spodobało nam się w Astrze H dowiesz się z naszego filmu.