27 lutego 2020

Od marca obowiązkowy VIN w OTOMOTO

Obowiązkowy VIN
VIN (Vehicle Identification Number) to klucz do sprawdzenia historii pojazdu

Polski rynek motoryzacyjny jest szóstym największym w Europie. To dobry wynik, ale nasz rodzimy rynek potrzebuje bodźca do zmian. Konsumenci oczekują stałego podnoszenia transparentności. Średni wiek samochodów w Polsce jest coraz wyższy, a po naszych drogach poruszają się coraz bardziej wyeksploatowane pojazdy.

W OTOMOTO głęboko wierzymy, że rozwój w znacznym stopniu jest zależny od poprawy transparentności rynku i świadomości jego uczestników. Stawiamy pierwszy krok w tym kierunku i wprowadzamy obowiązek publikacji VIN w ogłoszeniach – mówi Lukas Draginas, general manager serwisu.

Czym jest numer VIN?

VIN (Vehicle Identification Number), czyli numer identyfikacyjny pojazdu to unikalny kod przypisany do samochodu. Składa się z ciągu 17 liter i cyfr, za którymi kryją się takie dane, jak marka i model pojazdu. Ale to nie wszystko. Mając dostęp do VIN możliwa jest weryfikacja historii pojazdu.

Z perspektywy zarówno kupującego jak i sprzedającego to powinien być kluczowy element ogłoszenia. Sprawdzenie VIN to najprostszy sposób by wstępnie potwierdzić wiarygodność oferty i przybliżyć się do finalizacji transakcji – tłumaczy Draginas.

Handlujący pojazdami coraz bardziej się profesjonalizują, korzystają z szeregu narzędzi biznesowych i sprzedażowych, a także pracują nad budowaniem wizerunku wiarygodnych i rzetelnych. Konsument natomiast na rynku wtórnym nadal spotyka się z szeregiem problemów, które próbuje rozwiązać. Przede wszystkim szuka aut łatwych do zweryfikowania, sprawdzonych i godnych zaufania.

Obowiązkowy VIN

Obowiązkowy VIN w ogłoszeniach sprzedaży samochodów osobowych

OTOMOTO od wielu lat wspiera obie te grupy. Dostarcza wygodny w obsłudze i intuicyjny produkt odpowiadający na potrzeby poszukującego. Już od 2 marca 2020 roku, chcąc zapewnić uczestnikom rynku dostęp do wiarygodnych informacji, wprowadzamy obowiązkową publikację VIN w ogłoszeniach sprzedaży samochodów osobowych.

Jesteśmy przekonani, że jesteśmy jedną z tych organizacji motoryzacyjnych, które mogą mieć realny wpływ na rynek. A zależy nam na tym, by ten rozwijał się w odpowiednią stronę, mając na uwadze dobro konsumenta i wiarygodność rzetelnych sprzedawców – podsumowuje Lukas Draginas.

Przedstawiciele platformy należącej do Grupy OLX jesienią opublikowali raport oparty o badanie opinii przeprowadzone przez Kantar (szczegóły tutaj). Zrealizowana została ogólnopolska kampania, której celem było budowanie świadomości związanej z weryfikacją historii pojazdów w oparciu o VIN. Filtr “Ma VIN” dla wyszukujących ogłoszenia od stycznia jest wyjątkowo prosty do odnalezienia i dostępny z poziomu strony głównej OTOMOTO. W każdym ogłoszeniu dostępna jest oferta pobrania raportu z historią pojazdu dostarczanego przez partnera serwisu, globalną bazę danych o pojazdach – Carfax. Serwis jest też partnerem akcji “Sprawdzony niekręcony” przygotowanej przez Związek Dealerów Samochodów.

Obowiązkowy VIN