16 listopada 2023

Nowy Volkswagen Passat już w polskich salonach. Cena? Przepaści nie ma!

2024 Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 9. generacji zawitał do polskich salonów. Tak, jak można było się spodziewać, jego cena jest wyższa niż poprzednika, ale nietrudno znaleźć na to uzasadnienie.

Nowy Volkswagen Passat, w przeciwieństwie do poprzedniego, występuje wyłącznie w jednej wersji nadwoziowej. Czyli jako kombi. Poza tym nie używa już nazwy Variant – Niemcy określają go po prostu mianem „Nowy Passat”.

A ile kosztuje „Nowy Passat”? Volkswagen właśnie ujawnił ceny tego modelu na polskim rynku. Dotyczą one dwóch wariantów silnikowych – 1.5 TSI o mocy 150 KM i 2.0 TDI, dysponującego identyczną liczbą koni mechanicznych.

Nowy Volkswagen Passat: dwie wersje silnikowe na dzień dobry

Nowy Volkswagen Passat jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia. Są to: Passat, Business oraz Elegance. Za najtańszego Volkswagena Passata 9. generacji przyjdzie nam zapłacić przynajmniej 163 390 zł (1.5 TSI DSG).

Takie auto zaskakuje praktycznie kompletnym wyposażeniem, szczególnie w systemy wsparcia kierowcy. Oto najważniejsze elementy:

  • oświetlenie główne LED
  • tapicerka materiałowa
  • ogrzewanie przednich siedzeń
  • asystent utrzymania na pasie ruchu
  • systemy Lane Assist i Traffic Jam Assist
  • asystent martwego pola z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu
  • kamera cofania
  • hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • adaptacyjny tempomat
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • 12,9-calowy ekran multimediów (bezprzewodowe Android Auto, Apple CarPlay)
  • cyfrowy zestaw wskaźników
  • rozpoznawanie znaków drogowych
  • 2-strefowa klimatyzacja
  • 16-calowe koła

Nowy Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG to z kolei wydatek przynajmniej 197 090 zł. Auto występuje wyłącznie od środkowej wersji wyposażenia Business.

Ile kosztował poprzednik?

Różnica w cenie względem poprzedniego Volkswagena Passata oscyluje wokół 10 000 zł. Najtańszy model 8. generacji – również z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM i ze skrzynią DSG (ale bez układu miękkiej hybrydy) – to wydatek 153 690 zł w podstawowej wersji Business.

W przypadku silnika 2.0 TDI DSG ceny startują zaś z poziomu 178 690 zł w odmianie Business i od 186 790 zł w wersji Elegance (TUTAJ poznasz różnice między dieslami i silnikami benzynowymi).

Wyposażenie seryjne podstawowej odmiany poprzedniego Volkswagena Passata również nie należało do ubogich. Obok licznych systemów wsparcia (w tym m.in. aktywny tempomat, Lane Assiat, Travel Assist), otrzymywaliśmy seryjne światła LED czy też 3-strefową klimatyzację.

Za to poprzednie wcielenie Volkswagena Passata Varianta okazuje się uboższe o kamerę cofania, cyfrowy zestaw wskaźników, czy rozpoznawanie znaków drogowych. To ostatnie oferowano wyłącznie w dwóch pakietach, z których tańszy kosztował 4990 zł.

Volkswagen na Passata Varianta B8 oferuje aktualnie rabat w wysokości 25 000 zł. Za tyle możemy nabyć dostępne od ręki egzemplarze tego samochodu.

Nowy Volkswagen Passat mocno się rozrósł

Nowy Volkswagen Passat nadal opiera się na platformie modułowej MQB. Tyle że zmodernizowanej i dookreślanej literami evo. Nowe auto względem poprzednika wyraźnie urosło, wymiarami zahaczając praktycznie o segment klasy wyższej.

Na długość Volkswagenowi Passatowi przybyło aż 14,4 cm, dzięki czemu mierzy on teraz 491,7 cm. Na szerokość urósł o 2 cm (185,2 cm), natomiast wysokość jego nadwozia jest niemal identyczna jak poprzednio – 150,6 cm (razem z anteną dachową).

5 cm dodano również pomiędzy osiami (284,1 cm), w rezultacie czego kabina bardzo obszernego Passata 8. generacji stała się jeszcze obszerniejsza. Najbardziej zmianę tę odczują pasażerowie kanapy, którzy zyskali więcej miejsca na nogi.

Bagażnik pomieści teraz 690 l w podstawowym ustawieniu oraz 1920 l po złożeniu oparć kanapy. Przestrzeń ładunkowa nowego Volkswagena Passata stała się więc większa niż poprzednio, odpowiednio, o 50 i 140 l!

Jakie silniki może mieć nowy Volkswagen Passat?

Do napędu nowego Volkswagena Passata służy jeden z trzech silników benzynowych oraz dwóch wysokoprężnych. Bilet wstępu do tego auta stanowi 1,5-litrowa jednostka eTSI o mocy 150 KM. Powyżej niej znajduje się 2.0 TSI w dwóch odmianach mocy: 204 lub 265 KM.

Po stronie wysokoprężnej może pracować 2.0 TDI o mocy 150 lub 193 KM. Mocniejsze wcielenie tej jednostki, podobnie jak 265-konne 2.0 TSI, seryjnie otrzymuje układ 4x4. Z kolei wszystkie Volkswageny Passaty korzystają z 7-biegowych przekładni DSG.

Nie dotyczy to jednak wariantów PHEV, w przypadku których zastosowano 6-biegowe skrzynie DSG i napęd na przednie koła. Hybrydowy Passat wyróżnia się akumulatorem trakcyjnym o pojemności 19,7 kWh, zapewniającym zasięg na prądzie około 100 km.

Dostępne będą dwa warianty PHEV-a: 204- i 272-konny.