10 października 2021

Tanie auta z Need for Speed: Most Wanted

Need for Speed: Most Wanted

Auta z gry Need for Speed: Most Wanted budzą wiele emocji nie tylko w grze. Choć wiele z nich dla większości na zawsze pozostanie marzeniem, jest kilka tańszych modeli. W dzisiejszym rankingu przedstawiamy auta znane z gry NFS, które można kupić w przystępnych cenach.

Need for Speed: Most Wanted to gra z 2005 roku, którą wiele osób wspomina z ogromnym sentymentem. Chociaż dziś, straciła już nieco blasku, trzeba przyznać, że jej twórcy dodali do niej kilka naprawdę świetnych samochodów.

Wiele aut obecnych w NFS: Most Wanted nie traci już na wartości, a raczej zyskuje. Niektóre z modeli były naprawdę rzadkie, inne nieco bardziej popularne. Były też prawdziwe unikaty, które powstawały w pojedynczych egzemplarzach. Zatem gra dawała niepowtarzalną możliwość przejechania się nimi wszystkimi. Które z samochodów można upolować dziś w świecie rzeczywistym? Pisaliśmy o nich szczegółowo TUTAJ.

Tym razem prezentujemy auta na kieszeń każdego fana motoryzacji.

Audi A3

Audi A3 (8P) to druga generacja popularnego auta kompaktowego – dobrze się prowadzi, na co znacząco wpływa napęd na cztery koła, jest solidnie wykończone i w większości egzemplarzy można spodziewać się bogatego wyposażenia. Wygląda niepozornie, a ze względu na pakowny bagażnik sprawdzi się też w codziennym użytkowaniu.

Audi A3

Audi A3 Sportback

Biorąc pod uwagę, że auto ma już swoje lata (produkowane było od 2003 do 2013 roku) jego ceny nie są wygórowane. Za 10 tys. złotych można już znaleźć nieźle wyglądający egzemplarz.

W grze pojawił się jednak egzemplarz dość wyjątkowy — Audi z silnikiem VR6 3.2 l. o mocy 250 KM. Co to znaczy? VR6 to ani silnik V, ani czy R. To coś w rodzaju połączenia silnika rzędowego z widlastym, czyli w dużym uproszczeniu rozwinięcie rzędowej szóstki z rozchylonymi nieco cylindrami.

W stosunku do klasycznego silnika widlastego konstrukcja VR pozwala na zmniejszenie rozmiarów silnika i jego masy. Głowica jest jedna, przez co konstrukcja nieco mniej skomplikowana niż V a rozrząd prostszy. Osiągi? Przyspieszenie 6,5 sekundy do setki i prędkość maksymalną 250 km/h. Za takie auto trzeba wyłożyć 25 tys. zł. A na koniec zostaje niepowtarzalny dźwięk.

Osiągi poszczególnych jednostek Audi A3 są mocno zróżnicowane: najszybsza rozpędza się do setki w 3,6 sekundy, a najwolniejsza nawet 12–13 sekund. Audi A3 8P dostępne było też w wersji cabrio, dość rzadko spotykanej i wprost idealnej dla osób, które lubią się wyróżniać.

Volkswagen Golf V

Golf to klasyka gatunku. Nie mogło go zabraknąć także w NFS i to od razu w wersji GTI z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 200 KM. Jego osiągi są dość porównywalne z Audi A3, choć Golf jest minimalnie wolniejszy i mniej zrywny.

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

W przypadku Golfa piątek generacji (2003-2009) raczej nie możemy mówić o charakterystycznym wyglądzie – prezentuje się poprawnie i zwyczajnie, chociaż w wersji GTI jest kilka wyróżniających go elementów. Zauważą je jednak fani motoryzacji. Uniwersalność Golfa sprawiła, że cieszy się dużą popularnością, jednak akurat piąta generacja była produkowana dość krótko od 2003 do 2009 – w podobnym budżecie można więc szukać też Golfa VI.

Jeśli ktoś uprze się jednak na piątkę GTI, musi przygotować przynajmniej 23 tys. zł.

Lexus IS 300

Pierwsza generacja Lexusa IS została stworzona, by przyciągnąć do marki mniej zamożnych klientów. Auto było tańsze i mniejsze niż model ES a pod maską miał rzędowy silnik sześciocylindrowy. Lexus miał kusić jednak wykończeniem wnętrza zbliżonym jakością do większego ES.

Auto na rynku japońskim sprzedawane było pod marką Toyota, dlatego wiele osób uważa, że właśnie z Toyotą jest mocno spokrewnione. Altezza jednak w niczym nie przypominała dobrze nam znanych modeli Corolla czy Camry.

Silnik Lexusa IS 300 generuje moc 215 KM, jednak trzeba pamiętać, że ta jednostka jest legendą świata tuningu – nawet podwojenie fabrycznej mocy nie stanowi w jego przypadku problemu. W realnym świecie większą popularnością cieszy się raczej IS 200 z wolnossącym R6 o mocy 155 KM.

Cena? Od 13 tys. zł w górę. Jeśli pod maską pracuje legendarny silnik 2JZ, cena ostro szybuje w górę. 60 tys. nikogo nie może w tym przypadku dziwić.

Fiat Grande Punto

Co robi Fiat w Need for Speed? Jeździ. A przecież Grande Punto nawet w wersji Evo, nie ma żadnej wersji silnikowej, która mogłaby budzić sportowe emocje – to solidne, przestronne i bezawaryjne auto miejskie, na dodatek dość wolne.

Fiat Grande Punto

Fiat Grande Punto

W grze Fiat Grande Punto pojawił się w wersji 1.9 MultiJest, czyli z silnikiem Diesla o mocy 130 KM. Gracze szybko zauważyli, że auto w świecie wirtualnym zachowuje się jednak jak prawdziwa benzynówka. To niedopatrzenie, jednak i tak Grande Punto to jedyny Fiat, jaki pojawił się w legendarnej grze.

W realu Fiat Grande Punto idealnie sprawdza się do jazdy codziennej nie tylko w mieście. Jest nieduży, ale pakowny i wygodny. Wybór silników był dość spory a najlepsze oczywiście to małe benzynówki. MultiAir np. 1.4 l. o mocy 95 KM /h i z osiągami na poziomie 10,8 sekundy do setki. Zaletą auta może być bezproblemowa eksploatacja. Najbardziej polecany z silników w tym modelu to 1.4 l. T-Jet o mocy 120 KM.

Ceny? Poniżej 10 tys. zł.

Mazda RX-8 w Need for Speed

Poza ciekawym, sportowym wyglądem Mazdy RX-8 i drzwiami otwieranymi w przeciwnym kierunku, jej najbardziej wyróżniającą cechą jest silnik rotacyjny, czyli silnik Wankla wymyślonym i opracowanym przez Felixa Wankla. Takie auto musiało się znaleźć z grze Need for Speed i się znalazło.

Mazda RX-8

Mazda RX-8

W dużym skrócie to silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz przypominającego trójkąt cylindra. Tutaj tłok nie wykonuje ruchu posuwisto-zwrotnego (góra dół) a ruch obrotowy. Poszczególne suwy pracy nazywane są taktami, a w jednym cyklu są cztery.

Silnik Wankla dzięki swojej konstrukcji jest znacznie prostszy i mniejszy. W konstrukcji silnika Wankla brakuje przez to wielkiej ilości typowych dla silnika benzynowego elementów: napędu rozrządu, wałków rozrządu, popychaczy, dźwigienek zaworowych, zaworów i korbowodów. To czyni go tańszym i niezawodnym.

Niestety największy kłopot to kwestia uszczelnienia silnika i apetytu na olej. Pewnie dlatego najtańsze auta można kupić już za zaledwie 6 tys. zł.
Jednostki tego typu mają umiejętność generowania wysokiej mocy z niewielkiej pojemności – pod maskę RX-8 trafił silnik 1.3 l. o mocy 231 KM.