14 marca 2023

Mitsubishi Outlander PHEV wraca do Polski. Czy to kolejny przebieraniec?

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV wraca na europejski a tym samym Polski rynek. Po czterech latach nieobecności będziemy mogli kupić kompletnie nową, czwartą generację japońskiego SUV-a. Czy to kolejne Mitsubishi w przebraniu?

Mitsubishi Outlander PHEV do sprzedaży trafił w 2012 roku i był pierwszym SUV-em z możliwością ładowania z gniazdka. Technologia PHEV i plug-in były jeszcze wtedy trudne do zrozumienia. Jak to, ładować z gniazdka auto spalinowe? Ale to było przecież ponad 10 lat temu.

Japończycy wpadli na pomysł, by do SUV-a wykorzystać napęd hybrydowy, który bezpośrednio wywodził się z w pełni elektrycznych systemów stosowanych między innymi w modelu i-MiEV oraz w innych samochodach elektrycznych produkowanych przez Mitsubishi.

Ślepa ścieżka?

Auto było drogie, ale hybrydy PHEV do dzisiaj tanie nie są. Łączą w kocu dwie technologie, spalinową i elektryczną. Dają dzięki temu możliwość jazdy bezemisyjnej w mieście i spalinowej na długich dystansach.

Przez 10 lat od powstania hybryd plug-in wiele się jednak zmieniło. W Europie podążyliśmy szeroką ścieżką elektryfikacji, a samo Mitsubishi musiało uporać się z tożsamością i na nowo odnaleźć w aliansie z Renault i Nissanem.
Pojawiło się więcej aut elektrycznych a hybrydy plug-in zyskały spore grono… przeciwników. Twierdzą oni, że auta typu PHEV są nieekonomiczne, bo ich właściciele nie ładują akumulatorów, auta jeżdżą wyłącznie na benzynie a wtedy więcej palą, bo są cięższe (baterie).

Bliżej Renault i Nissana

Mitsubishi to jednak koncern globalny i technologii PHEV nie porzucił a Outlander to dla marki jeden z popularniejszych modeli. Poza Europą radził sobie w tym czasie znacznie lepiej niż w Europie. Jak będzie tym razem?

Wprowadzony niedawno do sprzedaży nowy Mitsubishi ASX to tak naprawdę Renault Captur w przebraniu. Podobnie będzie z nowym Coltem, czyli Renault Clio. A czym jest Outlander? W nim także trudno doszukiwać się korzeni Mitsubishi.

Auto powstało na platformie niedostępnego w Polsce Nissana Rogue. Napędzane jest silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 l, jednak do europu Outlander trafi wyłącznie w wersji hybrydowej PHEV ze zmodyfikowanym i dopasowanym do norm emisji układem składającym się z silnika benzynowego oraz dwóch elektrycznych. Moc? Na razie nie jest znana. Zużycie energii? Również.

Mitsubishi Outlander

Wiadomo, że seryjny auto będzie wyposażone w system Super-All Whell Control, czyli napęd 4×4, skrzynie CVT a wnętrze będzie mogło pomieścić nawet 7 osób.

Segment SUV-ów jest u nas mocno obsadzony, więc nowy Outlander będzie musiał konkurować m.in. z Mazdą CX-60, Nissanem X-Trail, Skodą Kodiaq, Toyotą RAV4, Kią Sorento, Hyundaiem Santa Fe oraz Peugeotem 5008.

Mitsubishi Outlander PHEV - GALERIA

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV