13 grudnia 2021

Mercedes GL. Luksusowy gigant na długie trasy.

Auta klasy premium przyciągają wzrok przechodniów swoim wyglądem, a fanów motoryzacji tym, co kryją pod maską. Mercedesa GL (X164) nie jest tu wyjątkiem.

Produkowany w latach 2005–2012 Mercedes GL to gigantyczny, luksusowy SUV z całkiem dynamicznymi silnikami V6 i V8. Komfort jazdy gwarantuje zawieszenie Airmatic, dzięki któremu GL idealnie sprawdzi się w pokonywaniu długich, autostradowych tras. Na wycieczkę z powodzeniem wybierzemy się większą ekipą, bo w trzecim rzędzie siedzeń zmieszczą się nawet trzy dorosłe osoby.

Mercedes GL

Nie w każdej sytuacji będzie jednak tak przyjemnie – manewrowanie w mieście, mimo doskonałej widoczności, czujników parkowania i wysokiej pozycji za kierownicą będzie wyzwaniem tak ogromnym, jak to auto.

Mercedes GL X164 – jaki silnik wybrać?

W gamie znalazły się tylko dwa silniki benzynowe, ale to żaden powód do narzekania – oba to porządne V8:

  • GL 450 o pojemności 4.7 l. i mocy 340 KM, pozwala rozpędzić się do setki w 7,2 sekundy,
  • GL 500 lub GL 550 (oznaczenie zmienia się w zależności od rynku) o pojemności 5.5 litra i mocy 388 KM, dzięki któremu osiąga setkę w 6,6 sekundy – biorąc pod uwagę gabaryt auta, to imponujący wynik.

Wybór silnika Diesla z założenia ma przynosić oszczędności, jednak w przypadku Mercedesa GL X164 nawet w tym przypadku trzeba pogodzić się z dwucyfrowym spalaniem. W ofercie znalazły się:

  • GL 320 CDI – 3.0 l. V6 o mocy 224 KM, o osiągach na poziomie 9,5 sekundy do setki
  • GL 350 CDI Bluetech o mocy 211 – to nowsza i ulepszona wersja poprzedniego silnika, a jej osiągi, mimo mniejszej mocy, były podobne do poprzednika. Waz ze spadkiem mocy, spalanie spadło o prawie 10 proc.,
  • GL 350 CDI BlueEfficiency miał moc 224 lub 265 KM, gdzie mocniejsza wersja rozpędza się do setki w 7,9 sekundy
  • GL 420 CDI V8 o mocy 306 KM.

Mercedes GL

Na największą prędkość możemy liczyć w wersji silnikowej GL 450 – 235 km/h.

Mercedes GL X164 – ile kosztuje?

Najtańsze egzemplarze Mercedesów GL X164 w 2021 można kupić już za 40 tys. złotych. Najdroższe egzemplarze z końca produkcji to wydatek nawet 110 tys. złotych, co nadal stanowi okazyjną cenę, jeśli wziąć pod uwagę, jak wiele oferuje nam to auto. A co z kosztami utrzymania? Dowiedz się tego i wielu innych przydatnych informacji, oglądając nasz test.