14 grudnia 2020

Mazda 6 – niezawodne auto w niskiej cenie

Odpowiednio zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy sprawiają, że Mazda 6 pierwszej generacji jeździ pewnie i zapewnia podróżującym komfort. Model produkowany w latach 2002-2008 do dziś cieszy się dobrą opinią i niezawodnością. 

Choć nie jest to auto kompletnie pozbawione wad, ze względu na jego wiek i cenę zasługuje na zainteresowanie, bo nadal sprawuje się całkiem nieźle.

Jaki silnik wybrać?

Jeśli szukasz auta do jazdy miejskiej, wybierz Mazdę 6 w benzynie. Wśród dostępnych silników spotkamy pojemności: 1.8 l, 2.0 l, 2.3 l oraz 3.0 l, o mocach od 120 do 260 KM. Silniki benzynowe w Mazdzie cieszą się dobrymi opiniami, a dodatkowo w większości dobrze współpracują z instalacją LPG. Najlepiej gaz znoszą jednak silniki 2.0 l i 2.3 l. 

Szukając Mazdy 6 można spotkać też wersję MPS z napędem na 4 koła, wyposażoną w silnik 2.3 l z turbodoładowaniem i mocą 260 KM. W tym przypadku jazda na pewno robi się ciekawsza, ale proporcjonalnie wzrasta też spalanie i ryzyko drogich napraw.

Jeśli koniecznie ma być Diesel to… zrezygnuj z Mazdy 6. Oferta to praktycznie jeden silnik MRZ-CD o pojemności dwóch litrów i różnych mocach 121, 136 i 143 KM. Najmocniejszy pojawił się po liftingu z 2005 roku. Wtedy też Mazda wyposażyła silnik w filtr DPF. 

Odpowiednie dbanie o auto z Dieslem pozwala uniknąć ewentualnych usterek, jednak trzeba pamiętać, że jego wadą fabryczną były szybko zużywające się podkładki wtryskiwaczy. Oprócz tego przy nieregularnej wymianie oleju lubił zalepiać się filtr na smoku w misce olejowej, co blokowało smarowanie silnika i prowadziło do zatarcia wału napędowego lub całego motoru. Aby tego uniknąć trzeba było regularnie wymieniać olej na dokładnie taki, jaki zalecała Mazda. Kto to jest w stanie dzisiaj sprawdzić?

Mazda 6

Mazda wyprodukowała już trzy generacje modelu 6. O trzeciej możesz przeczytać tutaj

Ile kosztuje Mazda 6 I?

Mazda 6 była drogim autem, a dobre opinie o jej jakości pozwoliły jej dość długo trzymać cenę. Dzisiaj można kupić Mazdę 6 już za 5 tys. złotych. Najwięcej, bo nawet do 34 000 złotych, trzeba liczyć za wersję MPS. Przed zakupem trzeba jednak dokładnie przyjrzeć się progom i nadkolom, na których często znajdują się ogniska rdzy. Większość egzemplarzy będzie miała dziś porobione wyprawki, ale warto zwrócić uwagę na jakość ich wykonania. Co jeszcze sprawdzić przed zakupem Mazdy 6? Sprawdź w naszym filmie.