13 grudnia 2021

Mazda 3 III. Dobre osiągi i rozsądne spalanie.

Mazda 3 trzeciej generacji to kompromis między rozsądnym spalaniem a zadowalającymi osiągami. Co jeszcze warto wiedzieć o tym aucie?

Mazda 3 to sporych rozmiarów kompakt, który pewnie się prowadzi i świetnie nadaje się do dynamicznej jazdy. Jedyną rysa na tym niemal nieskazitelnym obliczu Mazdy jest problem z korozją. I to niezaleznie czy mamy do czynienia z Mazdą 3 drugiej, czy trzeciej generacji. Poznaj lepiej to świetnie zapowiadające się auto.

Mazda 3 III – Jaki silnik wybrać?

W silnikach benzynowych Mazdy zamiast turbo znajdziemy bezpośredni wtrysk paliwa, wysoki stopień sprężania i zmienne fazy rozrządu. Do wyboru mamy zatem wolnossące silniki:

  • 1.5 l. Skyactiv o mocy 105 KM, który potrzebuje niecałych 11 sekund, by rozpędzić się do setki
  • 2.0 l. Skyactiv-G o mocy 120 lub 165, o całkiem niezłych osiągach na poziomie 8,9 lub 8,2 sekundy do setki.

Bardzo rzadko można spotkać za to Mazdę 3 z silnikiem 2.5 l., który znajdziemy w autach sprowadzanych z USA. To mniej wysilona jednostka, która oprócz większego apetytu na paliwo charakteryzuje się niezłą dynamiką.

Podejście konstruktorów Mazdy do silników Diesla też można uznać za interesujące – ogólnie to dość tradycyjne silniki, ale z wyjątkowo niskim stopniem sprężania.

W ofercie silników wysokoprężnych znajdziemy:

  • 1.5 l. Skyactiv-D o mocy 105 KM, który osiąga setkę w 11 sekund i rozwija maksymalną prędkość 185 km/h,
  • 2.2 l. z dwoma turbinami i mocą 150 KM, może poszczycić się osiągami na poziomie 8,1 sekundy do setki i prędkością maksymalną 210 km/h.

Ile kosztuje mazda 3 III?

Mimo problemów z korozją, Mazda nadal cieszy się sporym zaufaniem klientów, a w oczach wielu odbiorców uchodzi za bardzo trwałą. To znajduje swoje odzwierciedlenie także w cenach aut tej marki. W 2021 najtańsze egzemplarze Mazdy 3 III kosztują ok. 35 tys. zł, a najdroższe ok. 80 tys. złotych.
Zastanawiasz się, czy warto? Zobacz, jak Mazda 3 wypadła w naszym teście.