Mazda 2

Juliusz Szalek

6 grudnia 2021

Mazda 2, czyli Toyota Yaris z logo Mazdy.

Mazda przy okazji premier nowych modeli podkreśla często niepowtarzalne wzornictwo, styl i design, akcentując na każdym kroku swoją odmienność. Tym razem jednak slogan trzeba schować głęboko pod dywan. Nowa mazda 2 będzie kopią Toyoty Yaris. Idealną, ale jednak kopią.

Jeśli chcecie doszukiwać się różnic, szkoda czasu. Nowa Mazda 2 to Toyota Yaris z logo Mazdy. Takie samo nadwozie, wnętrze, jakość plastików, a także układ napędowy, zawieszenie i system informacyjno-rozrywkowy. Różnica to logotypu i nazwy poszczególnych wersji wyposażenia. W Toyocie jest ich aż pięć, w Maździe będą tylko trzy: Hybrid Pure, Hybrid Agile oraz Hybrid Select.

Pod maską pracować będzie ten sam układ napędowy, czyli trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ i mocy 93 KM oraz silnik elektryczny o mocy 79 KM. Moc systemowa tak jak w Toyocie wynosie 116 KM.

W sprzedaży Mazda vel. Toyota pojawi się wiosną.

Kiedyś Suzuki, teraz Mazda

To nie pierwszy raz, kiedy Toyota udostępnia swoje konstrukcje innym markom. I nie chodzi tutaj o współpracę, jaka miała miejsce np. przy wspólnym konstruowaniu modelu Proace (PSA i Fiata), GT 86 (Subaru), czy nowej Supry (BMW). Takie praktyki są znane od lat.

Tym razem to sprzedaż gotowego auta z prawem do zmiany logotypu. Ba, tak naprawdę ze zmienionym już logotypem w fabryce. Pamiętacie Suzuki Swace i Across? Suzuki potrzebowało tych hybrydowych modeli, by obniżyć sobie średnią emisję CO2. Sami przecież hybryd nie mieli. Taniej niż budować własną hybrydę było więc po prostu kupić gotowe auto u konkurencji.

W przypadku Mazdy jest dokładnie tak samo. Nowa dwójka będzie powstawać na tej samej linii produkcyjnej co Toyota Yaris, a dzięki hybrydowemu napędowi pozwoli obniżyć emisję CO2 wszystkich Mazd. Na razie bowiem, Mazda hybryd nie ma, a z elektrykami, mimo zapowiedzi, idzie jej na razie dość opornie.

Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.