24 sierpnia 2021

LEXUS IS 3 – atrakcyjny i niezbyt popularny

Lexus IS 3, produkowany w latach 2013-2020, to świetnie prowadzące się auto z napędem na tył. Jego ogromnym atutem jest wygląd – dynamiczny i atrakcyjny. Wnętrze Lexusa, choć miejscami wygląda nieco przestarzale, zostało wykonane z materiałów wysokiej jakości i prezentuje się elegancko. To auto, które pod wieloma względami jest nietuzinkowe, a mimo to nie zyskało w Europie zbyt dużej popularności. Dlaczego tak się stało?

Wnętrze LEXUSa IS 3

Wnętrze Lexusa IS 3 jest słodko-gorzkie. Z jednej strony znajdują się w nim dobrze wyglądające elementy, jak np. ekran multimediów, ale i te przestarzałe, np. panel środkowy z mnóstwem guzików.

LEXUS IS 3 – dostępne silniki

Jedną z potencjalnych przyczyn niewielkiej popularności Lexusa IS 3 w Europie, może być brak Diesli w jego gamie silnikowej. Pod maską tego modelu znajdziemy wyłącznie silniki benzynowe (wolnossące lub turbo) oraz wersje hybrydowe.

IS 200 T to opcja z silnikiem o pojemności 2.0 l z turbo o mocy 245 KM. Przynajmniej w teorii, silnik ma zużywać umiarkowane ilości paliwa. W praktyce bywa różnie. Plusem jest za to fakt, że auto do setki potrzebuje zaledwie 7 sekund. W późniejszym okresie produkcji tę samą wersję silnikową można było spotkać pod nazwą IS 300.

Bardziej tradycyjną opcją jest IS 250 – silnik 2.5 l V6 o mocy 207 KM. Do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 235 km/h. Zużycie paliwa w tej wersji silnikowej jest raczej przeciętne, ale można za to liczyć na jej bezawaryjność.

Lexus IS 3

Lexus IS 3 posiada kilka trybów jazdy. Różnice między nimi są odczuwalne, m.in. w pracy skrzyni biegów czy w dźwięku silnika.

W USA oferowano także silnik V6 o pojemności 3.5 l. Jego słabsza odmiana, z napędem na dwie osie, nosiła oznaczenie IS 300 AWD i miała moc 259 KM. Mocniejsza jednostka (IS 350 lub IS 350 AWD) generowała moc 310 KM. Był to trwały silnik choć zdarzały mu się problemy ze smarowaniem, trwałością cewek zapłonowych, czy wyciekami płynu chłodzącego.

Wersja hybrydowa oznaczana jako 300h, kryje pod maską silnik benzynowy 2.5 l o mocy 181 KM i silnik elektryczny o mocy 143 KM. Łączna moc układu to 223 KM, co gwarantuje przyspieszenie do setki w 8,4 sekundy i prędkość maksymalną 200 km/h. Silnik nie ma alternatora i rozrusznika, a rozrząd oparty jest na łańcuchu co daje szanse na niskie koszty serwisowania auta.

Ile kosztuje Lexus IS 3?

W związku z niewielką popularnością Lexusa IS 3 w Europie, niewiele aut w tym modelu znajduje się także na rynku wtórnym. W 2021 roku ceny używanych Lexusów IS 3 wahają się od 65 do 165 tys. złotych. Czy to auto jest warte swojej ceny? Przekonaj się, oglądając nasz test.