LEVC TX na ulicy
00:00
00:00

Jan Niemiec

23 lipca 2021

LEVC TX – zeroemisyjna londyńska taksówka

Od 2018 roku londyńskie prawo pozwala na rejestrowanie wyłącznie niskoemisyjnych taksówek. Przyczyniło się to do pomysłu stworzenia typowej londyńskiej taksówki w wersji elektrycznej, a właściwie – hybrydowej. LEVC TX to model produkowany od 2017 roku, najpierw sprzedawany głównie w Wielkiej Brytanii i w Chinach, a od 2020 także w innych częściach świata. To nietypowe auto, które wyróżnia się pod wieloma względami.

LEVC TX – co warto wiedzieć?

Wsiadając do LEVC-a TX od razu można odkryć, że to nie klasyczne auto osobowe, a właśnie taksówka. Szoferka jest wyraźnie oddzielona od części pasażerskiej, w której panuje klimat żywcem wyjęty z tramwaju.

Samochód może co prawda pomieścić 7 osób, jednak miejsca dla pasażera obok kierowy brak. Jest tam jedynie ok. 440 l przestrzeń bagażową, która jest potrzebna, ponieważ zamiast standardowego bagażnika z tyłu znajduje się bagażnik roboczy – z kołem zapasowym, apteczką itp.

Pasażerowie w tym aucie mogą siedzieć wyłącznie z tyłu. Mają oni do dyspozycji dwie 3-osobowe kanapy, z czego jedna ułożona jest tyłem do kierunku jazdy. Miejsca jest na tyle dużo, że do wnętrza bez problemu dostaną się również osoby z trudnościami ruchowymi. Dodatkowo przy drzwiach znajduje się rozsuwana rampa, umożliwiająca wjazd wózka. 

Wnętrze LEVC-a TX
Wnętrze LEVC-a jest dostosowane praktycznie do każdego pasażera. Wysuwaną rampę można zamienić w schodki, a obok wejścia znajduje się specjalne przekręcane miejsce, które ułatwi wsiadanie osobom niepełnosprawnym.

Jak prowadzi się LEVC TX?

Choć to naprawdę duże i ciężkie auto (waży ponad 2 tony), trzeba przyznać, że jest zgrabne i zwrotne. W prowadzeniu LEVC-a nie przeszkadza, chociażby wyraźnie zaznaczona maska, czy część pasażerska, która wielkością dorównuje takim olbrzymom jak Volkswagen Multivan czy Mercedes Vito

Manewrowanie na ciasnych i wąskich uliczkach ułatwiają koła, które mogą skręcać niemal pod kątem 90 stopni. Kierowca usadowiony jest bardzo wysoko, podobnie jak w busie, co w połączeniu z przyzwoitą kamerą cofania pozwala pewnie poruszać się po mieście. W końcu to taksówka. Jazdę ułatwia też spora liczba systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia jazdy, jak np. system rozpoznawania znaków, asystent pasa ruchu czy aktywny tempomat.

Jaki silnik ma LEVC TX?

Silnik elektryczny w tym modelu umieszczony jest na tylnej osi. Ma on moc 150 KM, co pozwala rozpędzić to wielkie auto do setki w 13,2 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 128 km/h. Akumulatory mają tu 31 kW, co pozwala przejechać na samym prądzie ok. 100 km. Dodatkowo auto wyposażone jest w 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 l i mocy 91 KM, pełniący funkcję generatora prądu.

LEVC TX na londyńskich ulicach

Ile kosztuje LEVC TX?

Trudno dziś mówić o cenach używanych egzemplarzy LEVC TX. To nadal stosunkowo nowy i niezbyt popularny samochód. Nie bez znaczenia dla niskiej popularności jest pewnie fakt, że ceny tego modelu zaczynają się od ok. 280 tys. złotych. 

Chcesz poznać lepiej auto rodem wyjęte z ulic Londynu? Zobacz, jak wypadło w naszym teście.

Logo Otomoto TV

Parametry techniczne

Nasze testy

Głośność
  • Wynik [dB] 140 km/h
  • Wynik [dB] 90 km/h
Spalanie
  • Miasto
  • Trasa
  • Autostrada
Test kubka
Test walizek
LEVC TX na ulicy

LEVC

TX

Głośność
  • -
  • 63,0 db
Spalanie
  • kW 8,0 kW / 100 km
  • kW - kW / 100 km
  • kW - kW / 100 km
zdany
3 walizki
Logotyp motopedia

Porównaj z:

Dodaj samochód do porównania.

Wybrano samochód do porównania.

Wybrano samochody do porównania.

    Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.