Jak przygotowałem firmę na lockdown?
Czy można było się przygotować na lockdown, kiedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że nadejdzie? Jak budować zaufanie w relacji z klientem? Czy warto inwestować w sprzedaż w Internecie? Nad jakimi innowacjami warto pracować oraz jak przystosować się do nowej, postcovidowej rzeczywistości? Gościem OTOMOTO tym razem jest Michał Kostka, właściciel branżowego portalu e-commercowego lectus24.pl i zarazem firmy Auto Kostka z Kątów Opolskich.
Czy działanie online jest deską ratunkową dla firm?
“Jeszcze kilka lat temu w branży meblarskiej nikt nie myślał o sprzedaży mebli przez Internet. Przecież trzeba usiąść, położyć się, dotknąć, obejrzeć na własne oczy” – mówi Michał Kostka.
Wypowiedź brzmi znajomo? No właśnie. Dziś w branży moto trwają dokładnie takie same dyskusje. Firma Auto Kostka jest dobrym przykładem tego, że skuteczne działanie w Internecie jest niezbędne w branży motoryzacyjnej. Firma Michała Kostki błyskawicznie dostosowała się do nowej sytuacji związanej z lockdownem. Skupienie się na działaniach online’owych, wideokonferencje, wideoprezentacje, dostarczanie aut pod drzwi klienta i sprzedaż tylko przez Internet, to główne punkty uwagi przedstawicieli biznesu z Kątów Opolskich.
Brak zaufania u klientów kupujących przez Internet
Klient kupujący samochód przez Internet może mieć spory problem z zaufaniem sprzedającemu. Brak transparentności, a także jednakowe ogłoszenia sprawiają, że klient traci punkt zaczepienia, który sprawiłby, że nabrałby on zaufania do sprzedającego.
“Każdy z sprzedających prezentuje swój samochód, jako wiarygodny. Dodatkowo koniecznie musi być on bezwypadkowy itd. Niestety, taka jest reguła. Dlatego często trudno jest wywołać w tym gąszczu informacji poczucie zaufania” – wspomina Michał Kostka.
Zainteresowany? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym webinarze prowadzonym przez Marcina Domagałę!