12 listopada 2019

Jak nie przeżyć traumy w trakcie i po zakupie auta?

Kampania OTOMOTO

Nowa Kampania OTOMOTO w mediach RASP

Nie kupujesz kota w worku, kupujesz samochód. O ile to proces stresujący, a konsument próbujący odnaleźć się w gąszczu ofert jest targany skrajnymi emocjami, o tyle… da się te emocje kontrolować i podejmować racjonalne decyzje. To główne przesłanie rozpoczętej w październiku kampanii OTOMOTO. Celem działań jest podniesienie świadomości wartości płynących ze sprawdzenia numeru VIN w trakcie procesu zakupu samochodu. Platformą komunikacji są media grupy Ringier Axel Springer Polska.

Zależy nam na zbudowaniu przekonania, że weryfikacja historii pojazdu jest jedną z kluczowych aktywności jeszcze na etapie poszukiwania auta. Możliwość zdobycia wiedzy o tym, co działo się z samochodem w przeszłości pozwala bowiem zminimalizować efekt “zakupu kota w worku” i potencjalnej traumy, która się za nim kryje. Jesteśmy przekonani, że podniesienie poziomu transparentności i obalanie stereotypów na rynku moto to jedne z najważniejszych wyzwań na najbliższe lata. Stawiamy się w roli eksperta i zaufanego doradcy, któremu zależy na tym, by potencjalni właściciele czterech kółek świadomie podejmowali swoje decyzje zakupowe  mówi Łukasz Borowicz, PR Manager OTOMOTO.

Dlaczego warto kupować z głową?

Sama kampania jest jednym z filarów szeroko zakrojonej narracji OTOMOTO. Jej głównym celem jest upowszechniania wiedzy o VIN i potrzebie weryfikowania historii pojazdu przed dokonaniem zakupu. W październiku serwis opublikował raport stworzony we współpracy z Kantar Polska, na potrzeby którego przeprowadzono obszerne badanie opinii publicznej.

Na podstawie raportu, jak i wielu innych wartościowych analiz rynku moto powstały treści w serwisie samochodybeztajemnic.onet.pl. Artykuły, materiały wideo, czy quizy w przystępny sposób poszerzają wiedzę czytelników. Grupą docelową są nie tylko moto-maniacy. Z tego względu publikacje trafią do internautów odwiedzających zarówno Auto-Swiat.pl, jak i Onet.Facet, Onet.Kobieta, czy lifestylowy serwis Noizz.

Ponadto postawiliśmy na nieszablonowe rozwiązanie. Za sprawą zabawnych spotów chcemy sprowokować internautów do refleksji nad zachowaniami, które są bardzo charakterystyczne w momencie oględzin auta. Dodatkowo chcemy zbudować przekonanie o konieczności sprawdzania historii pojazdu na etapie jego poszukiwania. Spoty dystrybuujemy w kanałach SM (FB oraz YT), a także w serwisach grupy z segmentu lifestyle i mot – Aneta Nemeth, Project Manager koordynujący komunikację po stronie Ringier Axel Springer Polska.

Kampania i serwis samochodybeztajemnic.onet.pl powstały we współpracy OTOMOTO, redakcji Onet i Auto Świat oraz domu mediowego UM. Za przygotowanie strategii i koncepcji odpowiada Media Impact – biuro reklamy Ringier Axel Springer Polska. Za koncept kreatywny spotów odpowiada Marek Dorobisz (Dyrektor kreatywny w Ringier Axel Springer Polska). Spoty przygotował dla nas dom produkcyjny 16na9 Film Studio.

Raport OTOMOTO i Kantar Polska: „Polacy nie chcą już czekać. Pragną natychmiastowej transparentności. Jak asymetria informacji wpływa na współczesny rynek motoryzacyjny w Polsce?” Link do raportu