28 maja 2021

Hummer H3 – może masz jakieś pytania?

Hummer to samochód, wobec którego trudno przejść obojętnie. Choć jest jak najbardziej cywilną wersją legendarnego samochodu wojskowego HUMMVE i najmniejszym autem marki, to ponad dwutonowe auto nadal rzuca się w oczy. Szczególnie na naszych, polskich drogach. 

Hummer H3 produkowany był w latach 2005-2010. Po rynkowym sukcesie surowego i ciężarowego modelu H1 oraz olbrzymiego i luksusowego H2, firma postanowiła zaoferować Hummera nieco mniejszego i jeszcze bardziej przystępnego. Oznaczało to zmniejszenie nadwozia, zastosowanie mniejszych silników i zbudowanie bardziej SUV-a, niż twardej i mało komfortowej terenówki.

Mimo to Hummer H3 nadal jest olbrzymi. Ogromne gabaryty sprawiają, że nie jeden kierowca Hummera czuje się w nim jak w czołgu. Poczucie bezpieczeństwa jest jednak pozorne. W amerykańskich testach IIHS model H3 otrzymał bowiem 3 na 4 gwiazdki i ocenę „Acceptable”. 

Hummer H3 widok od przodu - Motopedia

Potężny Hummer H3 robi wrażenie, a jazda w nim może zapewnić wrażenia, o które trudno w innych autach. I wcale nie oznacza to, że będzie nadzwyczaj przyjemnie…

Dostępne silniki

Gama silnikowa Hummera nie jest zbyt szeroka, ale jedno jest pewne – każdy z nich zagwarantuje nie tyle dobre osiągi, co dwucyfrowe spalanie. 

Triki na obniżanie spalania >>>

Jak łatwo się domyślić, w ofercie Hummera znalazły się wyłącznie silniki benzynowe. Podstawową jednostką w tym modelu jest 5-cylindrowa rzędówka o pojemności 3.5 litra i mocy 220 KM. W kolejnych latach została zastąpiona przez jednostkę 3.7 l o mocy 245 KM i takim samym układzie cylindrów. 

Obydwa silniki są proste, niewysilone i całkiem przyzwoite pod względem jakości. Zadbane mogą bez problemów znosić duże przebiegi, a co istotne nieźle radzą sobie z instalacjami LPG.

Pod maską Hummera H3 można znaleźć też silnik 5.3 V8 o mocy 305 KM, który do gazu jest niemal stworzony. 

Elektryczny Hummer? Nie ma rzeczy niemożliwych >>>

Jak jeździ się Hummerem H3?

Mimo, że kierowca tego auta siedzi dość wysoko, widoczność jest mocno ograniczona. Odpowiadają za to przede wszystkim proporcje auta, małe szyby i grube słupki. Taki urok auta wzorowanego na wojskowej wersji HUMMVY.

Miejsca we wnętrzu jest dość dużo, niekoniecznie jest to jednak miejsce komfortowe. Szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że H3 to nadal dzielne auto w terenie zbudowane na ramie. Z przodu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, z tyłu resory piórowe. Auto wyposażone jest też w stały napęd na 4 koła, reduktor i opcjonalną blokadę tylnej osi. 

To wszystko sprawia, że w terenie auto radzi sobie nieźle, jednak na równej drodze asfaltowej H3 nie prowadzi się precyzyjnie. Ba, nie prowadzi się nawet przyjemnie. 

Ile kosztuje Hummer H3?

Hummer H3 nie jest zbyt popularny na polskich drogach i tę samą prawidłowość można zauważyć na rynku wtórnym. Ceny nielicznych dostępnych egzemplarzy w 2021 roku wahają się od 45 do 85 tys. złotych. Interesuje Cię to wyjątkowe auto? Sprawdź, jak wypadło w naszym teście.