6 września 2021

Honda Civic X – agresywny wygląd i przyjemna jazda

Kompakt o agresywnym wyglądzie – tak w skrócie można opisać 10. generację Hondy Civic. Samochód produkowany od 2017 roku, mimo upływu lat, nadal dostępny jest w salonach sprzedaży. 

Honda Civic X

Wnętrze Hondy Civic zdecydowanie pasuje do reszty auta. Charakteryzuje się mocnymi liniami, a także ciekawymi wstawkami.

Honda Civic X występowała w trzech wersjach nadwozia: jako sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz coupe, które jednak nigdy nie było sprzedawane w Europie. Wnętrze tego auta jest bardzo przestronne i wygodne, zarówno dla podróżujących z przodu, jak i z tyłu. Żwawo pracujący silnik i skrzynia biegów o krótkim skoku lewarka sprawiają, że ogólne wrażenia z jazdy są bardzo przyjemne. A co Civic kryje pod maską?

Honda Civic X – dostępne silniki

Paleta silników tego modelu Hondy jest skromna, a przy tym dość klasyczna. Podstawową jednostką jest silnik o pojemności jednego litra – 1.0 i-VTEC Turbo z 3 cylindrami o mocy 129 KM. Jednostka pozwala rozpędzić auto do setki w 10,2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h. 

Mocniejszy z dostępnych silników to czterocylindrowy silnik 1.5 l i-VTEC Turbo o mocy 182 KM. W ofercie pojawił się też silnik 2.0 l i-VTEC Turbo, ale ten trafiał tylko pod maskę Hondy Civic Type R. Jednostka dzięki mocy 320 KM rozpędza auto do setki w 5,8 sekundy oraz pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 272 km/h.

Honda Civic X

Honda zawsze słynęła z dobrze prowadzących się samochodów. W przypadku Civic X nie jest inaczej. Jest to zasługą, m.in. precyzyjnego układu kierowniczego.

W gamie silników Hondy Civic X znalazł się też Diesel – 1.6 l i-DTEC o mocy 120 KM. Jest to oszczędny i trwały silnik, choć użytkowany wyłącznie w mieście może powodować problemy z filtrem DPF. Na niekorzyść tej jednostki przemawia też ograniczony dostęp do części zamiennych, które dodatkowo bywają drogie. 

W ogłoszeniach można spotkać także auta z silnikiem 1.5 l o mocy 205 lub 2.0 i-VTEC o mocy 158 KM, ale one oferowane były wyłącznie na rynku amerykańskim. 

Ile kosztuje Honda Civic X?

Najtańsza nowa Honda Civic X to wydatek ok. 90 tys. złotych. Najdroższe egzemplarze kosztują o 100 tys. więcej – nawet 195 tys. złotych. Warto pamiętać, że w górnej granicy cenowej znajduje się także Type R. 

Hondy z rynku wtórnego kosztują nieco mniej. Ceny zaczynają się od 50 tys. złotych, a 55-60 tys. wystarczy, by przebierać w ofertach. Co warto wiedzieć przed zakupem Hondy Civic X? Poznaj to auto dokładniej w naszym teście.