22 listopada 2020

Honda Accord VIII – niezawodne auto

Honda Accord VIII. Jej wyraźne linie i sportowa, a jednocześnie elegancka sylwetka od razu przyciągają uwagę. Ósma generacja tego modelu, produkowana w latach 2008-2015, dostępna była w 3 typach nadwozia: coupe, sedan i kombi

Accord ma jednak coś jeszcze, to trwałe i wolnossące silniki. Co kryje w sobie duża rodzinna Honda Accord?

Jaki silnik wybrać?

Wybór Hondy Accord VIII z odpowiednim silnikiem nie powinien być  zbyt trudny, bo wszystkie dostępne jednostki mogą poszczycić się wysoką jakością. Wśród silników benzynowych produkowanych na rynek europejski mamy do wyboru 2.0 l i-Vtec o mocy 156 KM oraz 2.4 l o mocy 201 KM. Obydwa silniki są trwałe i solidne. Przy wyborze warto więc kierować się tylko własnymi potrzebami: czy bardziej zależy nam na większej mocy, czy oszczędności paliwa. 

Amatorzy mocnych wrażeń mogą rozejrzeć się za wersją z silnikiem V6, produkowaną na rynek USA.

Gama dostępnych silników Diesla także nie jest zbytnio przesadzona, ale dopasowana do gabarytu Accorda. Znajdziemy tu 2.2 l i-Dtec o mocy 150 lub 180 KM. Mocniejsza jednostka dostępna jest także w wersji Type-S. 

Eksploatacja ani kultura pracy nie powinny budzić tu naszych obaw. Trzeba mieć jednak na uwadze obecność filtra DPF, który może sprawiać problemy w warunkach miejskich. 

Ile kosztuje Honda Accord VIII?

Honda Accord VIII jest autem o solidnym silniku i bogatym wyposażeniu. To sprawia, że samochody tego modelu nie tracą mocno na wartości. Ceny na rynku wtórnym wahają się od 23 tys. do 80 tys. zł. Warto jednak wspomnieć, że choć Honda Accord psuje się rzadko, jej serwisowanie powinno być regularne i nie jest wcale tanie. Czego spodziewać się po zakupie Hondy? Sprawdź w naszym filmie.