22 lipca 2021

Ford Tourneo Connect – przestronny i praktyczny

Dostawczaki to samochody do pracy, nie do podziwiania. Tak było kiedyś. Producenci wreszcie zauważyli, że po godzinach małe furgonetki mogą się świetnie sprawdzać jako auta rodzinne. Ford Tourneo Connect, jak na oszczędne i użytkowe auto, prezentuje się całkiem nieźle. Model produkowany od 2013 doskonale sprawdzi się w firmie i jako wygodne auto rodzinne. 

Czarny Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect prowadzi się bardzo dobrze, niczym zwykła osobówka. Jego gabaryty w ogóle nie przeszkadzają w jeździe.

Przestronne auto użytkowe

Przestronne wnętrze Forda Tourneo Connect jest jego niepodważalnym atutem. Ogrom przestrzeni najlepiej obrazuje fakt, że siedząc na fotelu kierowcy niełatwo sięgnąć do lusterka wstecznego. Pasażerowie z tyłu także nie mogą narzekać na brak miejsca. Jest go dużo przed nogami i nad głową. Wsiadanie ułatwiają przesuwane boczne drzwi. 

Pojemność bagażnika Forda Tourneo Connect to 1029 litrów, a przestrzeń bagażową można dodatkowo zwiększyć nie tylko przez złożenie kanapy, ale także podniesienie złożonych foteli. W wersji z dopiskiem Grand bagażnik ma aż 1529 litrów pojemności. Grand może być też 7-osobowy, a przy komplecie pasażerów bagażnik ma jeszcze 322 litry pojemności. 

Co istotne, gabaryty pojazdu nie przeszkadzają w jego prowadzeniu. Auto prowadzi się równie dobrze jak zwykłą osobówkę. Ford Tourneo Connect to nie blaszana puszka do przewożenia towarów. Aby zadbać o komfort podróżnych i uczynić z Tourneo auto osobowe, zastosowano w nim duże okna. 

Benzyna czy Diesel?

Największą popularnością cieszą się egzemplarze z silnikami Diesla. Trudno się dziwić, w końcu ten samochód ma służyć do kręcenia kilometrów. W początkowych latach produkcji pod maską Forda można było znaleźć silnik o pojemności 1.6 l TDCI Duratorq, w trzech wersjach mocy: 75, 95 i 115 KM. Jego następną został 1.5 l TDCI EcoBlue o mocy 75, 100 lub 120 KM. Najmocniejsza i najbardziej polecana jednostka gwarantuje przyzwoite, ale dość przeciętne osiągi: ok. 14 sekund do setki i 168 km/h prędkości maksymalnej to niewiele jak na auto osobowe.

Silniki benzynowe w tym modelu nie są zbyt popularne, a ogłoszeń na rynku wtórnym jest niewiele. Najmniejszy to trzycylindrowy 1.0 l EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem, turbiną i mocą 100 KM. Nie jest on ani szybki, ani mocny, ani oszczędny. Drugą opcją benzynową jest 1.6 l EcoBoost o mocy 150 KM, jednak ze względu na niewielką popularność, trudno upolować auto w takiej specyfikacji. Na rynku amerykańskim dostępne były też silniki 2.5 l o mocy 175 KM, ale w Polsce są one jeszcze rzadsze niż pozostałe benzyniaki.

Musztardowy Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect nie należy do awaryjnych samochodów. Ze względu na jego niską popularność i młody wiek, praktycznie nie da się wymienić jego większej wpadki.

Ile kosztuje Ford Tourneo Connect?

W 2021 roku najstarsze egzemplarze Forda Tourneo Connect kosztują ok. 30 tys. złotych. Najdroższe są nowe auta, które nadal można spotkać w salonach – koszt ich zakupu może sięgać nawet 130 tys. złotych. Czy Ford Tourneo Connect to dobre auto dla Ciebie? Sprawdź, jak wypadł w naszym teście.