5 listopada 2020

Ford Kuga MK1 – dynamiczne i bezawaryjne auto

Ford Kuga MK1 to pierwszy SUV marki. Został zaprojektowany zgodnie z zasadami Kinetic Design – miał przyciągać wzrok dynamicznym wyglądem. I trzeba przyznać, że to całkiem zgrabne auto nawet dzisiaj. Kugę zbudowano na płycie podłogowej Forda C1 (tej samej, co w Focusie) i produkowano ją od 2008 do 2012 roku. Czego można spodziewać się po Fordzie Kuga?

Ford Kuga MK 1 – plusy i minusy

O ile z zewnątrz Ford Kuga sprawia wrażenie sporego auta, o tyle wnętrze może nas nieco rozczarować. Miejsca jest wystarczająco, ale trudno mówić tu o dużej przestrzeni. Jak to w SUV-ie bywa, kierowca siedzi dość wysoko, ale na stosunkowo krótkim siedzisku. Z tyłu spokojnie zmieszczą się pasażerowie o przeciętnym wzroście, ale wysokie osoby mogą narzekać na słaby komfort jazdy. 

Jazda Fordem Kuga jest pewna i przyjemna, dzięki dobremu zawieszeniu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu. Zawieszenie to klasyka: kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. Inżynierom udało się jednak tak zestroić zawieszenie, że Kuga nie buja podczas ostrych zakrętów dając przy tym sporo frajdy z jazdy. 

To zaskakujące, ale mimo niewielkich rozmiarów tylnej szyby, widoczność do tyłu jest dobra. Pomagają w tym także spore lusterka i wysoka pozycja za kierownicą.

Ile kosztuje Ford Kuga MK1?

Ceny Forda Kugi mieszczą się w przedziale od 25 000 do 50 000 złotych. Dodatkowo, silniki tego auta uchodzą za trwałe i bezawaryjne. Wybór jednak jest dość ograniczony. Jedyny silnik benzynowy w Fordzie Kuga, pochodzi z Volvo, to 2,5 l turbo o mocy 200 KM.

Diesle w tym modelu też nie są zbyt problemowe. Ford Kuga MK1 z motorem napędowym o pojemności 2,0 dostępny jest  z mocą 136, 140 lub 163 KM. Sporadycznie zdarzają się im wycieki oleju albo kłopoty z DPF, EGR czy dwumasowym kołem zamachowym. Psujące się wtryski mogą objawiać się szarpaniem podczas jazdy.

Te i wiele innych informacji znajdziesz w naszym teście.