Ford Focus III w Dolinie Śmierci, USA
00:00
00:00

Łukasz Borowicz

1 lutego 2021

Ford Focus III – niezawodne auto w dobrej cenie

Ford Focus III to bardzo powszechny widok na polskich drogach. Dlatego modelu nie brakuje na rynku wtórnym. Co może byc zaskakujące, egzemplarze z pierwszych lat produkcji mają już 10 lat. Mimo wieku, auto dobrze prezentuje się nie tylko na zewnątrz, ale też w środku. 

Dodatkowym atutem modelu produkowanego w latach 2010-2018 będzie z pewnością opcjonalne wyposażenie, które do niedawna spotykane było tylko w modelach wyższych klas. Największą zaletą Focusa III jest jednak jego niezawodność, którą mocno wyróżnia się na tle konkurencji.

Dostępne silniki

W gamie silników każdy znajdzie coś dla siebie. W ofercie możemy znaleźć silniki:

  • benzynowe EcoBoost, czyli 3-cylindrowe 1.0 l o mocy 100 i 125 KM oraz 4-cylindrowe jednostki o pojemności od 1.5 l do 2.0 l i mocy od 150 do 250 KM,
  • wolnossące silniki benzynowe o pojemności od 1.6 l do 2.0 l oraz mocy od 85 do 165 KM,
  • Diesla z wtryskiem CR o pojemności od 1.5 l do 2.0 l oraz mocy od 95 do 185 KM.

Wszystkie silniki benzynowe w tym modelu cieszą się niezłą opinią. Trzeba jednak zwrócić szczególną uwagę na zużycie paliwa, które w rzeczywistości odbiega od katalogowych wartości.

Diesle w Fordzie Focusie III także cieszą się dobrą sławą. Za ich mankament można uznać podkładki wtryskiwaczy, które się zużywają, ale ich naprawa jest łatwa i tania. Można spodziewać się także problemów znanych z większości diesli, dotyczących filtra DPF, sprzęgła dwumasowego czy wtrysków wrażliwych na jakość paliwa.

Ford Focus III RS na górskich serpentynach
Ford Focus III w wersji RS zwraca na siebie uwagę.

Ile kosztuje Ford Focus III?

Ford Focus MK3 to samochód niemal na każdą kieszeń. Egzemplarze z początkowych lat produkcji w 2020 roku można znaleźć już w cenie od ok. 9 tys. złotych. Górną granicę cenową wyznaczają w tym przypadku egzemplarze w wersji RS, których ceny sięgają nawet 160 tys. złotych. A w tym przypadku będzie już tylko drożej, bo Ford oficjalnie wycofał się z produkcji najmocniejsze wersji popularnego kompaktu w wersji RS. 

Co powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na zakup Focusa? Sprawdź w naszym teście.

Logo Otomoto TV

Parametry techniczne

Nasze testy

Głośność
  • Wynik [dB] 140 km/h
  • Wynik [dB] 90 km/h
Spalanie
  • Miasto
  • Trasa
  • Autostrada
Test kubka
Test walizek
Ford Focus III w Dolinie Śmierci, USA

Ford

Focus MK3

Głośność
  • -
  • -
Spalanie
  • PB 7,2 l / 100 km
  • PB 3,9 l / 100 km
  • PB 6,1 l / 100 km
zdany
3 walizki
Logotyp motopedia

Porównaj z:

Dodaj samochód do porównania.

Wybrano samochód do porównania.

Wybrano samochody do porównania.

    Pochłaniając wiedzę motoryzacyjną z Motopedii przyjmujesz do wiadomości, że używamy plików cookie i podobnych technologii do ulepszania i dostosowania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Dowiedz się więcej. Pamiętaj też, że możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.