Strona główna / Co nowego? / Ferrari Daytona SP3. Najtańszy sposób na własne Ferrari.

Ferrari Daytona SP3. Najtańszy sposób na własne Ferrari.

Juliusz Szalek

8 min. czytania
Ferrari Daytona SP3

By stać się właścicielem tego wyjątkowego Ferrari Daytona SP3 nie trzeba wagonu pieniędzy. Wystarczy 1899 złotych. Na tym nie koniec, bo auto trzeba samemu złożyć, a to może zając kilka godzin. W końcu połączyć trzeba 3778 elementów.

Z okazji Dnia Dziecka Lego wprowadza kolejny model z serii Technic Ultimate Car Concept. To kolekcjonerskie Ferrari Daytona SP3 stworzone, by oddać hołd legendzie. Legendą w tym wypadku jest nie tyle jedno auto, ile trzy samochody Ferrari, które w lutym 1967 roku zajęły trzy pierwsze miejsca w 24-godzinnym wyścigu w Daytona na Florydzie. Zwyciężyło wtedy Ferrari 330 P3/4, drugie było 330 P4, trzecie Ferrari 412 P. Więcej o Ferrari Daytona SP3 pisaliśmy TUTAJ.

Hołd legendzie

W oryginale to najmocniejsze i dla wielu najpiękniejsze Ferrari w historii firmy. Ma 840 KM i powstało tylko 599 egzemplarzy. Cena? 11 mln zł. Ale nawet jeśli masz wolne takie pieniądze i tak nie zostaniesz właścicielem Ferrari Daytona SP3. Dlaczego?

Wszystkie super samochody zostały już dawno sprzedane. Jednak to tylko część odpowiedzi, bo nawet gdybyś odpowiednio wcześnie złożył zamówienie, to w pierwszej kolejności obsłużeni zostali właścicieli innego limitowanego modelu, czyli Ferrari Monzy SP.

Teraz pojawił się inny sposób, by stać się właścicielem Ferrari Daytona SP3, a przynajmniej jego namiastki. Zestaw o numerze 42413 to kolejny projekt dla dorosłych, po m.in. Bugatti Chiron, Porsche 911 GT3 RS, Land Roverze Defenderze i Lamborghini Sian. Model powstał w skali 1:8 i mierzy 59 centymetrów długości i 25 centymetrów szerokości. Ferrari, chociaż jest ciut mniejsze o Lamborghini, to jak twierdzi producent to najbardziej skomplikowany zestaw, jaki kiedykolwiek powstał.

Najbardziej skomplikowany

Tylko na jego potrzeby powstało kilkanaście specjalnych klocków (wykorzystywanych później w innych zestawach). Co więcej, auto ma swój unikatowy numer „VIN”, ruchomy silnik V12 z ruchomymi tłokami wraz z całym układem przekazującym napęd na koła, mechanizm różnicowy, 8-biegową, sekwencyjną skrzynię biegów oraz niezależne zawieszenia z przodu i z tyłu.

Można też otworzyć pokrywę silnika i drzwi, a także zdjąć część dachu, by zajrzeć do środka. Jedyny czego nie można to nie można się tym autem przejechać.